18
dec.
17

AȘA AJUNGEAI RAPIDIST


vasile-copil-696x522De dimineață, ca în fiecare zi, îmi torn cafeaua, dau drumul la computer și butonez. Ajung, inevitabil, la site-ul tragi-comic al zăbestului. Trec peste niște statistici (!) despre Academie (!!) și despre AFC (!!!) și peste exaltatele rânduri dedicate miracolului turcesc al Sultanului Roz si al Săpunului său pentru a citi  un ”Interviu-eveniment cu Vasile Copil”. Păi, dacă-i eveniment… Mi-a scăpat la vremea lui, deh, îl publicase taman de ziua mea…

Pentru cei ce nu știu, Vasile Copil, azi în vârstă de 81 de ani, a jucat la Locomotiva/Rapid între 1956 și 1962. A prins și Naționala de 3 ori. Un interviu pe care nu l-aș fi citit, dacă n-aș fi aflat încă din start cum a ajuns nea Vasile în Giulești. E chiar interesant…

Așadar, ne spune venerabilul Copil: ”Se întâmpla în 1956. Atunci eu jucam la Progresul Combinatul Poligrafic Casa Scânteii. Era, practic, echipa naţională de tineret… Formaţia juca în liga a 2-a. Am fost puşti aduşi de prin toată ţara şi aşa am ajuns la Bucureşti… Apoi s-a desfiinţat, iar eu alături de mulţi alţi jucători de perspectivă am ajuns la Rapid. Printre aceştia Nae Georgescu, Miki Raab, Greavu sau Ene II… Factorul decisiv a fost Gheorghe Apostol, care fusese chiar Secretar de Stat în acea perioadă. Fiind mare rapidist el a validat aceste transferuri.” Cu o precizare: Gheorghe Apostol, de care am mai pomenit și în ”ApostolulRapidului”, era pe atunci președinte al Consiliului Central al Sindicatelor, membru al Consiliului de Miniștri, deci avea rang de ministru. El e cel care a ratat la mustață șansa de a fi leader maximo în locul lui Nea Nicu… Deh, cum scriam acolo, ”bieții giuleșteni au fost persecutați rău de tiranii ăia. Și lungă-i lista persecuțiilor astea…” Iar formularea ”fiind mare rapidist, el a validat aceste transferuri…” îmi smulge un zâmbet…

Și-uite-așa, nici nu mai e nevoie să le arătăm celor care ”n-au fost membri de partid” că au fost, ba mai mult decât atât. Noi ne vedem de ale noastre, are grijă repăru`, hiphapăru`, Dragoș, bre, să ne mai delecteze cu o pagină din istoria echipei ”curate” și persecutate…


0 Răspunsuri to “AȘA AJUNGEAI RAPIDIST”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

”PÂNĂ LA URMĂ, ÎN ȚARĂ EXISTĂ DOAR FCSB” (Cristi Pustai)

Comentarii recente

Mihai Hristea la IARĂȘI…
JLo la IARĂȘI…
Dawson la FINAL ÎN GROAPĂ?
Dawson la FINAL ÎN GROAPĂ?
Ovidiu la FINAL ÎN GROAPĂ?

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba