15
mart.
18

CUȚU ȘCHIOP (XXVIII): PE MINE CUI MĂ LAȘI?


Cafeaua din dimineața asta am băut-o sub covârșitoarea impresie a ultimului anunț dinspre RIN. Cică ”Dinamo e aproape de a se vinde! ” Taman acu`, când pianistul finanțator aniversează cele 5 primăveri de când e patronul haitei, s-ar fi semnat un precontract de vânzare cu ”un grup de investiții care are sediul central în Marea Britanie.” Pe 5 milioane de euroi. Bre, știți că sunt cusurgiu… Cum adică ”grup cu sediul în Marea Britanie”? Adică nu-i sigur că-i britanic? Or fi niscai rumânași andărkavări… Or fi niscai șeici… Sau, mai știi, niște abramovici… Și de ce s-ar vinde în euro și nu în lire? Sau dolari. Sau… ruble… Mă rog, să nu-i bag la gânduri negre pe coregrafi…

Treaba e că precontractul ăsta ar dinamita proiectul prin care Fălcosu și Săgeată, prin socios (ăia 3 milioane trâmbițați de actorașul cu Atletico Textla…) ar fi preluat clubul și l-ar fi finanțat prin obolul fiecărui câine ce renunța la berea băută cu amicii după vreun derby din play-out. Și ce muy bien suna totul: ai noștri, dintre noi, pentru noi!

Și-am luat-o pe firul apei, scormonind prin istoria încercărilor bietului Negoiță de a scăpa de bolovanul sisific ce devenise Dinamo.

Ca să văd că, la nici un an după ce preluase mândru clubul de la Badea, pe Ionuț al nostru îl bătea gândul să vânda o parte din acțiunile pe care le deținea: ”Mi-aș dori să am un partener puternic, dar din păcate nu prea se bagă nimeni în fotbal”, se văita el. Dar imediat au apărut zvonuri că ”oameni de afaceri din Spania” ar fi gata să sară cu banul.

Vai, speranțe deșarte și, în mai 2014, Negoiță își pierduse răbdarea: ”Din acest moment îmi reorganizez viața. Avem oameni de fotbal, Danciulescu, Bratu, Anghelache, care se vor ocupa de azi înainte de club. Eu vreau să mă retrag din aceasta mocirlă. Am căutat cumpărători sau parteneri,dar nu am găsit. Văzând cifrele… s-au retras.” Ce l-o fi supărat  pe boss-ul de la RIN? Un 0-2 la Brașov, când fanii haitei și-au acuzat favoriții de blat și l-au înjurat pe cel care ar fi aranjat ”umilința”. Ați ghicit, Negoiță himself… Și înjurăturile continuă și azi. Ca în cazul lui Copos. Și știți cum s-a terminat totul…

În vara lui 2015, alte zvonuri dătătoare de speranțe: niște șeici din Qatar ar fi sosit pentru discuții care să vizeze o masivă injecție de capital cu iz de petrol, inclusiv colaborarea la o academie. Un fel de New Dinamo, sau cum s-o zice-n arabă…

După care ar fi prins drag de Dinamo… taurul ăl roșu, Red Bull. Păi, la alea opt miliarde de euro cât valorează redbullu`, câteva zeci de meleoane ar fi fost mizilic. S-a ales praful și de iluzia asta. Dar s-a râs în draci. Cică, în caz că s-ar fi bătut palma, am fi văzut un New Dinamo de luxe: numele s-ar fi schimbat în Red Bull Bucharest, coregrafii s-ar fi transformat din pricăjiții chihuahua în ”taurii roșii”, iar imnul cel nou ar fi fost ”Sânge de taur”, compus și interpretat de Florin Salam, devenit și el Florian Rot(-weiss)wurst…

Dacă soarta a făcut să nu mai vină Borcea cu spartanii, în noiembrie 2016, Breleantu Mutu  l-a adus din India pe Sanjeev Kumar, pe care l-a și îmbrăcat cu un tricou roșu canin… Adrian Porumboiu (alt Adrian…) le-a aprins și el speranțele coregrafilor, anunțând că indienii ”Au puterea financiară să susțină toate echipele din România, nu doar Dinamo. Din ce știu, ei sunt un fond care valorează peste 5 miliarde de lire sterline.” Ha, acu` să te vedem, Jijinho, au rânjit reddogii… Numai că bietul baron de Vaslui știa cu ce se mănâncă fotbalul din Rumânica, că doar o pățise și el: ”În fotbalul românesc e profitabil doar să te cureți.” Și Sanjeev, după auditul cerut pentru a vedea care este situația reală din punct de vedere financiar, a dat din cap ca Raj Kapoor și… Namaste și bye-bye!

În ianuarie 2018, Mutu a încercat să-l atragă pe un milionar brașovean să cumpere Dinamo. Simon Maurer, după 20 de ani de afaceri în Germania, s-a întors pentru a investi în sectorul imobiliar. A refuzat din start orice discuție și a preferat să preia AS SR (adică Steagul Roșu…) Brașov, din liga a patra, considerată urmașa  FC Brașov…

Acu` 4-5 luni, Corbu Dănciulescu a anunțat că patronul e dispus să plece în orice moment dacă se găsește cineva care să-i ofere măcar banii pe care-i datorează lui Badea. ”Este dezamăgit și nu-l mai interesează nimic din ce se întâmplă la echipă. În acest moment clubul trebuie sa se autofinanțeze.

Și Negoiță în persoană a anunțat ”oficial” că se retrage. ”Las pe mâini bune echipa, bugetul este asigurat până în vară. Cine vine, să vină cu un plus de energie şi de entuziasm pentru ca echipa să facă acel pas către o performanţă mult mai înaltă. …Am un regret, că aş fi putut face mult mai mult, dar am făcut tot ce am ştiut şi am putut mai bine. Mi-aş fi dorit un titlu. Nu am avut niciun noroc„, a mai afirmat Ionuţ Negoiţă. Luați de-acilea batista, să vă ștergeți lacrimile…

În februarie, o declarație a lui Becali a răsucit cuțitul în rana dinamoviștilor: ”Paszkany a venit la mine la palat și mi-a propus să cumpăr CFR-ul. Mi-a zis că am doua echipe, iau titlul și ies campion. Apoi, mi s-a propus și Dinamo. Ar fi fost la limita penalului. Cum se juca pe bune un Steaua – Dinamo? Eu, cât mai traiesc, nu mai fac lucruri ilegale și imorale.” Acu` depinde și cât poți să crezi ce zice GgB, nu?

Au urmat zvonurile reîntoarcerii lui Borcea. Penal, penal, da-i penalu` nostru și venea cu spartanii (și gologanii, și butoanele…), așa că pe unii i-a bucurat vestea. Dar atât de înjuratul Negoiță a exclus posibilitatea unei astfel de reveniri şi anunţă (iar! a câta oară?) negocieri pentru a ceda clubul. ”Suntem într-o etapă preliminară încă, dar am simţit seriozitate şi sunt optimist că vom ajunge la o finalitate. Este vorba despre parteneri din exteriorul României, …nu aş vinde niciodată cuiva despre care nu am convingerea că este foarte serios şi că poate face mai mult decât mine. Având în vedere faptul că Dinamo este foarte aproape să devină un club ce se autofinanţează, viabil economic, îi prevăd un viitor luminos. Nu e optimism, e o predicţie bazată pe cifre. Dinamo este pe drumul cel bun şi are, în sfârşit, o fundaţie solidă, indiferent ce nume va purta acţionariatul.” Pe bune?…

Treaba e că, pentru ca vânzarea (către oricine!) să se facă, e nevoie de acordul… ginerelui lui Te-leagă, onorabilul domn Nicu Badea. Negoiță are acțiunile de la Dinamo sub sechestru asigurator decis de Tribunalul București pentru datoria de două milioane de euro către Badea, încă din martie 2013, când șeful de la RIN a devenit acționar majoritar. Ar exista soluția ca, pentru a obține OK-ul acestuia, Negoiță să semneze ca o parte din banii primiți în urma vânzării să îi fie virați direct lui Badea. Dar de unde? Chiar o băga cineva banii într-o afacere care cam pute?…

După cum vedeți, telenovela continuă. Iar mie mi s-a răcit de tot cafeaua. Așa-mi trebuie, dacă nu las coregrafii în pace! Gata, fuga la treabă!

 


7 Răspunsuri to “CUȚU ȘCHIOP (XXVIII): PE MINE CUI MĂ LAȘI?”


  1. 1 Ovidiu
    martie 15, 2018 la 10:35

    @”Și de ce s-ar vinde în euo și nu în lire?”

    Bre, da’ mult ai mai scris. Am retinut chestia de mai sus, pentru ca mi-a amintit de felul cum traduc cei ce se ocupa cu subtitrari. In special la unitatile de masura imperiale, traduc km in loc de mile, cm in loc de inch etc (totusi, fac conversia valorilor 😀 ). Nu mai zic de cei care se straduiesc sa traduca jocuri de cuvinte. Cateodata ies chestii haioase. De exemplu, tin minte un episod din Seinfeld in care Jerry il suspecteaza pe George ca nu stie ce e „flea market”, tradus „bazar”. Jerry zice „You think they have fleas there, don’t you?” Traducerea e mortala: „crezi ca au zaruri acolo, nu-i asa” 😀 😀 Ce ti-e si cu traducerea si adaptarea asta 😀

  2. 2 Temistocle Popa
    martie 15, 2018 la 11:56

    hahaha. ce vrajeli pe militieni!

  3. 3 Temistocle Popa
    martie 17, 2018 la 12:30

    dupa cum se vede, simona halep chiar este cea mai buna jucatoare din lume :-)))

  4. 4 Dawson
    martie 17, 2018 la 14:22

    Simo a declarat acum cateva zile chiar ca Serena e cea mai buna jucatoare din lume, lasa ottobraunismele!

  5. 5 Temistocle Popa
    martie 17, 2018 la 21:29

    hihihi decat rad de voi :-)))))))))))

  6. 6 Ovidiu
    martie 18, 2018 la 13:48

    Se intampla si la case mai mari. Chiar Serena si-a furat-o, in 2014, cu 6-0 6-2 de la … Simona Halep. Important e ca Simona sa uite cat mai repede meciul asta si sa accepte ca are nevoie de consiliere psihologica. Cateodata nu-si poate stapani demonii.

  7. 7 Temistocle Popa
    martie 19, 2018 la 00:19

    mai ustura ochii? cica e ceata la aninoasa :-))))))))))))


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

”PÂNĂ LA URMĂ, ÎN ȚARĂ EXISTĂ DOAR FCSB” (Cristi Pustai)

Comentarii recente

Mihai Hristea la IARĂȘI…
JLo la IARĂȘI…
Dawson la FINAL ÎN GROAPĂ?
Dawson la FINAL ÎN GROAPĂ?
Ovidiu la FINAL ÎN GROAPĂ?

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba