12
Iul
17

DIN NOU DESPRE NESSEBĂR


La rugămintea unuia dintre amicii noștri, câteva idei în plus despre Nessebăr, care vor fi, poate, de folos apropiatului sejur al distinsei sale mame.

(Pen)insula în toată splendoarea ei

Așa cum am mai spus, mă simt bine în Bulgaria. Iar Nessebăr e unul din locurile preferate, pe care-l vizitez mereu cu aceeași plăcere.

Ca dușman declarat al deplasărilor cu mașina mică, prefer mereu trenul sau autocarul, așa că indicațiile mele referitoare la drum, la calea cea mai bună etc. trebuie privite cu rezerva de rigoare. Un lucru e cert: locul e situat între Varna și Burgas E una din stațiunile mai mici. De fapt, e vorba de ”vechiul Nessebăr” (peninsula, care e mai mult o insulă legată de uscat de un drum de acces de câteva zeci de metri), pe care se află rămășițele vechilor așezări de pe vremea romanior, grecilor, a vechilor bulgari sau a otomanilor, iar clădirile păstrează stilul tradițional bulgar. Spațiul e împânzit de mici pensiuni, hoteluri, prăvălii unde se găsesc vrute și nevrute. În port se află bărci de pescari, dar și nave de agrement, unele fac legătura cu alte porturi apropiate sau chiar ceva mai îndepărtate. Îm pare rău că am renunțat la planificata cursă cu o navă rapidă la Sozopol (vreo trei sferturi de oră)… Asta pentru că am de gând să mă duc acolo în sepembrie. Cu autocarul, desigur.

Anul ăsta am stat la ”Festa Panorama”, la vreun km. distanță de insulă, la ”granița” cu Slăncev Breag (Sunny Beach). Hotel frumos, curat, populat de englezi, nemți și nelipsiții ruși. Masa bună, variată. Hotelul nu are accces la plajă, vare se termină la Sunny Beach. Dar în spatele hotelului e faleza și un drum asfaltat pe care circulă trenulețele auto spre peninsulă. În fața hotelului, peste drum, e orașul nou.

Hotel Melnița

Altădată am stat în partea mai nouă a stațiunii. Venind dinspre Sunny Beach, peninsula e în stânga, iar în dreapta e hotelul Melnița (The Mill), care are o splendidă vedere panoramică spre mare. Acolo o să stăm la următorul drum.

Mai departe sunt câteva hoteluri noi, de 4 și 5 stele, noi am stat într-un an la Sol Nessebăr Bay de 5 stele (alături e tot un Sol, dar de 4 stele). Camere foarte spațioase, cu balcon spre curtea interioară, unde se află piscina, terasa, spațiile de sport și joacă. A fost foarte bine, cu excepția mesei. Nu din cauza gazdelor, cărora n-am avut ce să le reproșez, ci a… rumânilor, care luau cu asalt sala și dădeau indicații zbierate dintr-un colț spre altul: ”Ia și aia, adu și aia! Suntem aici, Gogu-i acolo etc.” Ca mai peste tot, nici aici nu era plajă, a trebuit să ne mulțumim cu piscina. Nu știu dacă există și hoteluri cu plajă. Pentru iubitorii de plajă cu nisip, pe malul mării, presupun că e mai bine de stat în Sunny Beach. Cele mai apropiate  hoteluri de Nessebăr sunt la vreun km. de ”Festa Panorama”, deci la  vreo 2-3 km. de insulă.

Spre sud, drumul duce în continuare spre alte stațiuni – Ravda, Aheloy, Pomorie – până la Burgas.

Cei ce merg cu mașina proprie pot, de asemenea, face o plimbare spre nord: Sunny Beach, Sveti Vlas (alt loc care-mi place foarte mult) și Elenite.

22 Responses to “DIN NOU DESPRE NESSEBĂR”


  1. 1 Dawson
    Iulie 12, 2017 la 12:02

    Maitre, multam fain pentru detaliile suplimentare – vor ajunge si la maica-mea! 😉

  2. August 10, 2017 la 16:59

    Dobr den! In sfarsit am ajuns si eu la Sunny Beach, mi se pare cea mai vesela statiune de pe litoralul bulgaresc, mancarea este formidabila, mananc ghiveciuri peste ghiveciuri si tocanite, in oras am auzit si cuvantul zacusca,

    astia pe la terase dau inclusive rugby feminine, diseara la o terasa se da dynamo vs. cfr cluj, dati-mi si mie va rog programul petrolului ca trebuie sa le fac o sugestie, daca se da x versus y din nu stiu ce liga de rugby league feminine cred ca merita si haitele de romani din statiune sa vada la lucru pe petrolul, deocamdata zavarshi comentarno, ovidiu ai legatura!

  3. 3 Sam Murray
    August 11, 2017 la 07:34

    Zdravei, bre, Jeroame! Ce -ți treb`e ție Sunny Beach, când tocăniță găseai și la Negoiță, la RIN, acilea, aproape? Acolo ia mai bine o friptană… Când e vorba de zakuska, vezi că asta-nseamnă gustare la ei, nu-i neapărat zacusca noastră.

    Cât despre Juventus/Partizanul/Distribuția/Petrolul, îți dă relații lupul tău galben ca un jălt karton. Eu nu văz pân` acolo, jos, la voi… Hai, vsiciko hubavo! Și nu uita, dă o fugă la Nessebăr. Întrebi de spirka (stație), iei autobuzul și ajungi în câteva minute.

  4. 4 Ovidiu
    August 11, 2017 la 09:01

    Petrolul incepe campionatu’ pe 25 august. Pe 8 august a jucat in primu’ tur al fazei nationale a cupei Romaniei si a castigat cu 8-1. Avem echipa de nivelul ligii secunde si nu-i exclus sa prindem un meci in cupa cu o echipa din prima liga.

  5. 5 Dawson
    August 11, 2017 la 09:10

    Da, am vrut sa-i spun si eu aseara lui Jerome ca zacusca lor am senzatia ca-nseamna gustare la modul general, dar m-am luat cu CFR-Dinamo vazut in paralel cu Two and a Half Men si vad ca i-ai zis tu intre timp.
    In ce priveste Sunny Beach, chiar m-ar interesa niscai detalii serioase, pe langa faptul ca-i „o statiune vesela”, dar, apropo de asta, am halit la bulgari intr-o veselie niscai porc in sos de ardei, o nebunie, asa ca, vorba lui Sam, lasa ghiveciurile, ca nu te stiam vegetarian!
    Cat despre meciurile alea din C, tocmai ce-a zis lumea ca nu se uita nici romanii din Romania la ele, daramite cei aflati in vacanta la mare sau, si mai si, bulgarii! :)))

  6. August 11, 2017 la 12:07

    Dobr den!

    Nessebar nu mi-e strain, dar o sa-l mai vizitez, acum cativa ani am stat la Solul ala de pet zvezdi, drept client ma avea la barul de pe terasa un pusti foarte simpatico, Niki, cum ieseam din lift Niki deja imi turna rachia de prune in pahar. Pustiului meu ii place istoria antica, l-am plimbat prin cateva amfiteatre si I-am promis ca o sa il arat si pe cel din Nessebar, chiar daca e mai mic.

    Sunny Beach. Daca vrei carne ia-ti la 4 stele de pe booking, berea cea mai populara cred ca e Kamenitza, pe plaja e 3 leva, un ness frappe pentru dres pe plaja e 3,5 leva, preturile in zona plajei sunt mai mari cam cu o leva decat in „centru„, toata lumea e vesela, muzica si veselie dar nu e bubuiala in boxe ca la noi, plaja nu e foarte aglomerata, apa in general curate, bulgaroaicele sunt foarte frumoase, predomina ca turisti rusii, romanii, basarabenii si englezii. pe strazi si pe plaja e mizerie crunta cam pana pe la 9 jumate dupa care se face curatenie.
    seara atentie ca se imbata unii oameni si arunca cu sticle pe strada, asta nu trebuie sa te sperie ca nu e caracteristica generala, tb. doar sa fii putin atent, distractia mea preferata e sa-mi iau un cocktail si sa stau pe scaunele de pe plaja, se v

  7. 7 Dawson
    August 11, 2017 la 12:47

    Stai asa, stai asa! Nu-i all-inclusive in Sunny Beach sau n-ai luat tu – ce-i cu preturile alea la bere si frappe? De cativa ani, mai ales la bulgari la mare, sa merg in alt tip de sejur decat AI mi se pare cel putin aiurea! Dar vei vedea ce si cum si pe la mine, ca tocmai am descarcat pozele de la Albena si mai devreme sau mai tarziu tot tre’ sa bag si niscai impresii… 😀

  8. August 11, 2017 la 17:23

    Am luat all in, ideea e ca nu poti sta tot timpul protzapit in hotel, mai simti nevoia de schimbare. Foarte frumos se vede si Nessebar din masina cand cobori pantele venind dinspre Varna

  9. August 11, 2017 la 17:25

    M gandeam la o escala prin Belgrad, ceea ce am citit pe gugl nu ma entuziasmeaza, exista ceva special care sa ma atraga catre Serbia?

  10. 10 Dawson
    August 11, 2017 la 17:48

    Pai si la AI n-aveti si bauturi, haleala si gustari diverse toata ziua si la plaja? Sau poate te referi la plimbat seara pe strasse… Unde mergem noi, la .Com in Albena, e atat de misto in complex, incat rareori avem tentatia asta – acum s-a intamplat sa ne oprim pentru cate-o bere la un Irish Pub, insetati dupa cumparaturi de cadouri. 😉
    De Serbia poate-ti spune cate ceva Toshiro, ca eu n-am fost niciodata acolo.
    A, si c-adusesi vorba de Kamenitsa, aia e Bergenbieru’ lor – „Majete znaiat zashto!”

  11. 11 Dawson
    August 12, 2017 la 11:00

    Eu ii inteleg pe fanii petrolisti ca se bucura ca-si vad echipa favorita la TV chiar jucand in divizia C, dar, in locul lor, nu m-as entuziasma prea tare, fiind vorba de un post al unui trust legat ombilical de servicii si matrapazlacurile aferente – articol excelent marca Doru Buscu:
    „Teszari a dat un Digi, SRI i-a luat toată mîna

    Bîrlogul lui Zoltan Teszari e amenajat într-o pădurice orădeană, departe de zgomot, de poluare și de civilizație. E atît de izolat, încît nici strălucirea miliardului pe care-l deține nu străbate prin frunziș.

    Teszari e patronul RCS&RDS, iar asta înseamnă că e un om bogat, cu venituri de peste cinci sute de milioane de euro pe an și datorii agregate de trei ori mai mari. Teszari n-a prea lăsat urme vizibile ale propriei persoane, însă în jurul succesului său s-a țesut, din fumuri care nu puteau ieși fără foc, legenda unor cîrdășii cu instituțiile de forță ale statului.

    În continuarea acestei idei s-a născut televiziunea de știri Digi24, un canal fără probleme de rating și fără grija zilei de mîine. Ar trebui adăugat “fără talent și fără cea mai mică tresărire de orgoliu”, dar așa ceva n-a fost niciodată cuprins în planul de afaceri. Digi24 a funcționat cîțiva ani fără limită de buget, ignorînd piața, audiența și profitabilitatea, ocolind jurnalismul, ratînd cu metodă imparțialitatea și mulțumindu-se cu programe de pupat în cur SRI, DNA și regimul Iohannis. Căci – nu-i așa? – o rețetă de propagandă nu e neapărat un eșec. Dacă e făcută cu pricepere, cu energie și cu umor, se găsesc privitori. Dar de unde pricepere, energie sau umor într-un poligon SRI? La ultimul set de analize, lui Cosmin Prelipceanu nu i s-au găsit în sînge decît platitudini și servilism. De la un capăt la altul, Digi24 arată ca un priveghi, cu oameni încercănați și triști, apăsați de povara propriei imposturi și zîmbind forțat, ca niște clovni ai doamnei Kövesi, în așteptarea zilei de salariu.

    Multă vreme, Teszari n-a fost interesat nici de rating, nici de EBITDA, i-a lăsat pe alde Bendei să umple stația de salariați sub acoperire și să-și cumpere de banii ăia indulgența statului paralel. Dar, așa cum regula greblei și a teslei o tot demonstrează, șefii de la Digi au ajuns să se salute prin anchetele DNA. Au apărut stenograme cu însuși Teszari, înregistrări cu operațiunile de mituire corporativă și semne că sistemul se poate răsuci peste tine în somn.

    Teszari, care e mai sperios decît pasărea Kiwi, s-a înfricoșat de reflectoare și a hotărît să închidă Digi. Astfel, le-a explicat el apropiaților, scapă de bătăile de cap și cîștigă cele zece milioane de euro aruncate anual pe salariile unor nefericiți.

    Numai că socoteala de la Oradea nu se potrivește cu aia de la București. Vestea că Digi24 se închide a căzut în capul conducerii SRI ca meteoritul Tunguska. Așa trebuie să se fi simțit alde Postelnicu și Vlad cînd au aflat, în decembrie ’89, că s-a pierdut Televiziunea Română. Numai că, de data asta, ofițerii n-au mai stat cu mîinile în sîn, ci i le-au pus lui Teszari la gît.

    Mai întîi, s-au făcut liste cu eseiști și filozofi ai dreptei care solicită continuarea emisiei (Cum să închideți, domnu’ Teszari, televiziunea noastră, singura televiziune care apără statul de drept?). Apoi, tonul a fost coborît și mesagerul urcat în grad (Vai, dar se poate să sugrumați vocea societății CIVILE, să subminați unitatea dreptei și TOATE CELELALTE UNITĂȚI?). Și, fiindcă Teszari s-a ținut pe poziție, un grup de oameni de cultură cu pensii militare speciale i-a arătat calea (Auzi, bozgore, ție ți s-a urît cu creditele alea?).

    Legenda spune că Eduard Hellvig, șeful de campanie al candidatului Iohannis pentru 2019, nu are legătură cu genul ăsta de rugăminți. Dar e o legendă SRI, neverificată din trei surse populare.

    Pînă una-alta, judokanul Teszari, care știe cît de repede ajungi la podea dacă faci rost de piedica potrivită, a hotărît să adopte procedurile de răzgîndire. Va pierde în continuare cele zece milioane de euro pe an. Jurnalismul de înmormîntare nu va rămîne pe drumuri. Ba, dimpotrivă, va avea și onoruri militare.”

    De-aici: http://www.catavencii.ro/teszari-dat-un-digi-sri-luat-toata-mina/

  12. August 13, 2017 la 12:37

    Din cauza faptului ca basarabenii si ucrainienii vorbesc o limba romana greu de inteles pt. mine (cine a vazut filmul Afacerea Est stie ce spun), m-am conversat cu unii o jumatate de ora in engleza fara sa avem inspiratia sa ne intrebam de unde provenim, pana cand ne-am provocat la ping pong si, cu taratza umflata in el, un ucrainian mi-a spus: eu am gramota la tenis, – she gramota ai tu uai, in limba romana si zishi diploma, uai.

    Am revazut Nessebar, mi se pare un loc deosebit de frumos, a ramas la intrare nenea acela intr-o ureche care canta la cimpoi, indraznesc sa fac un top al Bulgariei, rog pe expertii de pacilea sa ma corecteze

    1. nessebar
    2. veliko tarnovo
    3. balcik (coastele populate cu casute si zona castelului)
    4. caliacra
    5. tyulenovo.
    Mentionez ca nu cunosc Albena.

    Dasvidania!

  13. 13 Sam Murray
    August 14, 2017 la 08:37

    E normal ca româna vorbită dincolo de Prut să sune altfel… Perioada de rusificare forțată nu putea să nu lase urme adânci. Cred că am scris și pe-aici de niște caraghioșenii ale limbii moldovinești (cum numesc unii graiul moldovenesc al limbii române).

    M-ai făcut curios cu ”Afacerea Est”, l-am tras și o să-l văd cu prima ocazie. Numai să termin odată cu cartea asta a lui Alecu, că m-a adus la capătul puterilor… Tre` să spun că de multe ori mi-am dorit să văd filmele românești subtitrate. E poate de râs, dar uneori nu pricep neam ce bălmăjesc ăia pe ecran. Ei, cu ”Afacerea Est” n-o să am probleme, văd că-i subtitrat românește…

    Despre Bălgariia, nu știu dacă are rost un top. De gustibus, deh… Mie mi-a plăcut teribil la Țarevo, la Sveti Vlas, la Nessebăr, la Balcik, la Varna, la Burgas, la Kaliakra, la Arbanassi, ba chiar și la Sofia, pe Vitoșa. Fiecare loc are farmecul lui, depinde și de dispoziție, de felul în care s-a ”lipit” momentul de starea de atunci. Aș vrea să mai văd din nou un loc în care am ajuns acum peste 30 de ani, Koprivștița, locul unde a început răscoala din aprilie 1876, care avea să se termine cu obținerea independenței Bulgariei. Și tare aș vrea să revăd Praveț, locul de naștere al lui Jivkov. Nu cred că a fost lăsat în paragină, ca Scorniceștii lui Nea Nicu…

    Acu` am în plan Tiulenovo și Sozopol, dar cum mie nu-mi place în sezon, e mai greu deplasarea până acolo. Aranjez eu, problemi neama

    Și, bre, JL, nu te lua după Dawson, încă n-am ajuns în Serbia. Asta dacă nu pun la socoteală clipele petrecute, ehei, cu mulți, mulți ani în urmă, în compania minunii pe nume Vesna… Nici Ranka n-a fost rea…

    Deocamdată, do vijdane, că așa se zice la noi, la Sănibici, adică Slăncev Breag, pentru cunoscători. Vorba lui Dawson: măjete znaiat zașto. 🙂

  14. 14 Dawson
    August 14, 2017 la 12:36

    Balcic e belea, dar singura plaja mai acatarii e o gluma pe langa cea din Albena. Deci, daca mergi la mare in sezon pentru plaja, Albena e solutia ideala de la bulgari. Iar la bulgari e cel mai convenabil sa mergi la mare: e mai bine si mai ieftin ca la noi si mai aproape ca la greci.
    La restul locurilor mentionate in top n-am ce comenta, stiu despre ele doar cate una sau alta auzite prin diverse parti.
    Iar Afacerea Est e un film foarte distractiv – am ris in nestire la faza cu ciorba! 😆 – la care eu n-am avut nevoie de subtitrare, dar, cand am vazut ca exista una din romana in romana, fix la Toshiro m-am gandit!

  15. 15 Jerome
    August 15, 2017 la 00:36

    Faza cu ciorba e aia când isi toarna votca in ochi cu pipeta?

  16. 16 Jerome
    August 15, 2017 la 00:46

    Sam, vreau sa impartasesc atat de multe lucruri cu voi, coneseorii bulgariei si nu as vrea sa tot revin cu comentarii dublate, poti sa-mi dai privilegiul unui buton edit?
    am ajuns acum acasa, maine ma duc la slujba la biserica de lemn din parcul IOR dupa care cap compas Dubova, la cazane, daca nu ma inseala memoria Sam avea un topic pakolo, Sam, poti sa mi dai si mie un link te rog frumos, ca sa nu ma mai chinui sa sap prin toata-ti arhiva?

    Leka nosht, detsa!

  17. 17 Dawson
    August 15, 2017 la 09:27

    Faza cu ciorba e aia cu intalnirea de la terasa ca sa primeasca muzicianul ciorba facuta de iubita lui.
    Editarea,in WP, o face doar adminul de blog, de obicei detinatorul insusi, autorul postarilor de baza. Bine, exista bliguri cu mai multi admibi-autori, dar nu e cazul aici.
    Altfel, mergi cu vaporul la Cazane? Asta chiar c-ar fi o treaba deosebita!

  18. 18 Sam Murray
    August 15, 2017 la 09:58

    Bre, JL, nu știu cum se face asta cu butonul ”edit”, când o veni Tosh ăl mic pe-acilea îl întreb.

    Nu-mi aduc aminte să fi fost la Dubova. Trecerile mele prin zona aia au fost absolut întâmplătoare, în drum spre alte destinații. Am trecut, cred, o singură dată prin Severin, de mai multe ori pe la Herculane și… cam atât.

    Văd că azi ești aproape de mine, e biserica la care mai merg și eu, din când în când, știi că nu-s prea bisericos. E un lăcaș frumos, în care mă simt bine, dar doar până la sfârșitul slujbelor, când ne asaltează hoardele de vânători de pomeni. Dizgrațios spectacol…

    Oricum, să ne trăiască Mariile și Marinii!
    Vsiciko hubavo!

  19. 19 Sam Murray
    August 15, 2017 la 10:06

    ” exista bliguri cu mai multi admibi-autori” 🙂 Ce-o mai face nic, amatorul de vinuri sexi?…

  20. 20 Dawson
    August 15, 2017 la 10:29

    De pe telefon se mai intampla, dar n-ai prins esenta: nu exista buton edit pt comentatori in WP!
    Dar, uite, ca tot veni vorba de editare, poate reusesti sa modifici la mine si sa ma treci cu echipamentul de deplasare, n-am reusit sa semnez decat cu cel de acasa. 😀

  21. 21 Sam Murray
    August 15, 2017 la 10:43

    Bre, tu devii un fel de GgB, crezi că-s Luțu? 🙂 Să-ncerc, da` nu știu ce-o să iasă…

    Hai, c-a mers. Sunt mai tare ca Luțu!

  22. August 15, 2017 la 11:18

    .Danke, danke!
    Am luat tableta, sa vad daca merge direct in achipamentul de deplasare asa…


Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

Comentarii recente

Dawson pe ALI-BEC al lui BEC-ALI
Ovidiu pe DE LA 0-0 LA 1-1
Ovidiu pe ALI-BEC al lui BEC-ALI
Dawson pe ALI-BEC al lui BEC-ALI
fekete istvan pe DE LA 0-0 LA 1-1

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


