14
Feb
17

S-AU FĂCUT DE BAFTĂ…


Nu, nu-i vorba de pregătirile fălcoșilor pentru cempionzlig la Chiajna, nici de ultimul meci al reghecampfilor, v-am spus că nu mai scriu de ei decât când or începe să joace fotbal. Dar tare mă mai mănâncă degetele să scriu despre agravarea continuă a demenței lui GgB. Poate altădată…

1404Acum, însă, e vorba de premiile BAFTA, desigur. Nominalizările au fost cam aceleași ca la ”Globuri”, câștigătorii tot pe-acolo, ”La la Land” a continuat să ia caimacul. V-am zis, de gustibus…

La ”Best film” apare ceva nou – ”I, Daniel Blake”, care pare fi interesant prin prisma faptului că vedem și noi cum e cu protecția socială la poporul britanic frate și pretin… L-am pus pe listă.

La ”Leading actress” iar mi-au furat-o pe Meryl Streep… Au nominalizat-o, dar n-avea ce face în fața ”La La Land”-istei Emma Stone. Ei, mai rămane Oscarul…

”La La Land” a luat și premiul la secția ”Director”, unde au fost nominalizări noi – ”I, Daniel Blake” (ce naiba, doar l-a făcut Ken Loach…) dar și ”Nocturnal Animals”, care trage și la Oscar. Se va vedea în curând.

La ”Leading Actor”, Casey Affleck a mai adăugat un premiu, pe lângă ”Glob”. V-am spus, ”Manchester by the Sea” nu m-a dat pe spate, dar Affleck cel mic a fost la înălțime.

021223081306619266La ”Supporting Actor”, indianul meu preferat, Dev Patel (”Lion”), le-a luat fața celorlalți, și ei cu prestații excelente: Hugh Grant, în ”Florence Foster Jenkins”, Jeff Bridges, în ”Hell or High Water”, sau un alt actor care-mi place foarte mult, Mahershala Ali, în ”Moonlight” (nu l-am văzut, dar nevastă-mea l-a remarcat imediat).

Viola Davis a câștigat și de data aceasta, cu rolul din ”Fences”, o interpretare extraordinară. Nicole Kidman a fost din nou printre nominalizate, cu bijuteria din ”Lion”.

Secțiunea ”Film not in the English Language” a fost câștigată de mai vechiul ”Son of Saul/ Saul fia” (Ungaria), cu ”românul” Levente Molnár. Spun ”mai vechiul”, întrucât filmul a câștigat Oscar-ul și ”Globul” ediției 2016… Printre ceilalți nominalizați, ”Toni Erdmann” (filmat în România) sau filmul turcesc ”Mustang”, o foarte interesantă dramă. ”Julieta” lui Almodóvar e printre primele pe lista de așteptare, așa că o să-l văd zilele astea, iar ”Dheepan” e și el ceva mai vechi, l-am văzut prin primăvară, a câștigat Palme d`Or 2015.

Interesantă lista nominalizărilor la ”Outstanding British Film”, câștigat de ”I, Daniel Blake”. Dar abia aștept să văd ”Denial”, despre cât de real a fost Holocaustul. Și ”Notes on Blindness” cred că e ceva foarte tare – jurnalul audio al unui om care orbește înainte de nașterea primului său copil. ”Under the Shadow” ar fi putut fi ceva care să mă atragă, fiind despre Iran, dar înțeleg că e… horror, așa că-l las amatorilor genului.

Ar mai fi și secțiunea ”Documentary”, câștigat de ”13th”, un film despre închisorile americane, dar eu m-am pregătit deja să văd ”The Beatles. Eight Days a Week – The Touring Years”. Deh, muzicile cu care am crescut…

Așadar, cum o spun mereu, timp să fie… Baftă, bre!

0 Responses to “S-AU FĂCUT DE BAFTĂ…”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Красная Армия pe TREZIȚI-VĂ, BRE!
Ovidiu pe LA TREABĂ!
Ovidiu pe TREZIȚI-VĂ, BRE!
Unlucky pe TREZIȚI-VĂ, BRE!
Unlucky pe DACĂ-I MARȚI, E EUROPA…

