14
Dec
16

DUPĂ ALEGERI


Bre, silenzio stampa la care ma obligă panaramele lui Reghe nu m-ar fi impiedicat altă dată să mai scriu câte ceva din temele dragi mie, in special filmul sau istoria. Numai că am atâtea pe cap că nu mai am timp de nimic. Nici timp, nici chef,… Colac peste pupăză, a dat o răceală peste mine, aveam o voce de bas  de ziceai că-s Barry White. Ieri credeam că trece, ca să-i tragă un come-back zdravăn, cu tuse, strănut și lacrimi. Până și Fiara e bolnavă, mi s-a rupt sufletul văzând-l că nu mănâncă nimic (deh, kremenalu` de doftor a zis să nu-i mai dăm deloc carne, ci doar bobițe…).

Am intrat pe blogul lui Dawson aseară și am citit cele scrise despre alegeri. Am vrut să comentez și eu, dar mi-am dat seama că m-aș lungi prea mult. Așa că m-am decis să amân nițel somnul și să scriu câte ceva aici, mai pe larg.

Conform obiceiului, dezamăgit profund de politicienii noștri, nici acum n-am votat… Păi, cu cine? Eu am mai zis-o: României îi trebuie un partid liberal puternic, o conducere liberală, metode liberale. Dar ”greaua moștenire” ne obligă la o coabitare cu PSD, care să se mai uite și la cei sărmani. Și mulți… Cam ca aia care fu USL, dar să fie liberalii vioara întâi.

Necazul e că, la ora asta, PNL-ul infestat de băsiști și cu o ”lidereasă”  jenantă e la pământ (aud că și-a dat demisia…). Spre rușinea mea, în campanie, am apreciat prestația impecabilă a lui Dragnea, pe care l-am ironizat de multe ori altădată. Bre, ăsta da leader de partid. Și-a pus staff-ul să lucreze, ăștia i-au făcut un program care sună foarte bine și el l-a prezentat sobru, echilibrat, concret. Sincer, mi-a fost teamă că PSD va lua mai mult de 50% din voturi, dar, pe semne, nu se mai uită lumea la televizor…

Ceilalți, concurența, au ținut-o langa cu metodele binecunoscute: gargară incontinentă și incoerentă, atacuri violente împotriva ”dujmanului”. Bineînțeles, nambăroan a fost cetățeanul Republicii Moldova, Hăhăilă, care e un fel de Șumudică al politicii – se crede buricul pământului și are impresia că ne poate prosti pe toți, așa cum i-a îmbrobodit pe mișcații lui populari. Cert e că au luat toți o bătută zdravăna de la pesedei. Acum, când, cu ajutorul ALDE și, surpriză, sau nu prea, UDMR, guvernul va fi social-democrat, să vedem ce se va realiza din cele promise. Că ne-am cam obișnuit cu baloane de-astea colorate, sparte rapid după accederea la putere…

Înainte mă mai uitam și eu la duelurile din perioada pre-electorală, dar acum fac urticarie când văd cum se-nfoaie tot felul de analiști, care, vorba lui Nea Nelu Cotrocelu, trag din toate pozițiile în ”ceilalți”, nu într-ai lor. Îi știți și voi: Ciuvică, Gâdea, ăla cu laptopu` – Valentin Stan, sclifositul Rareș Bogdan, gomosul Bogdan Chiriac, tot felul de cațe cu voci spărtigoase, coana Pora, sau aia de ne-a amenințat că pleacă peste ocean, să-i civilizeze pe americani – Corina Drăgotescu, nelipsita madame Oriflame – Monica Tatoiu, ba și agitatul Mircea Badea. Și mulți alții.

Dar ce mi-a atras atenția a fost prezența lui Niels  Schnecker. Pe la-nceputul mileniului, îl vedeam pe la diverse televiziuni, a devenit consilierul lui Crin, apoi a dispărut. Ca să-l revăd acum, revenit în forță ca analist al vieții politice și al rezultatelor alegerilor. Tipul e haios, mi-amintește de nea Monel, evreul de la care am învățat atâtea în copilărie. La fel de gras, chel, cu ochelari, dând senzația de veșnic asudat, mereu gata să împărtășească din înțelepciunea lui acumulată în vremuri deloc ușoare. Uite, îmi vine în minte imaginea bătrânului evreu, așezat pe scările de piatră, să se mai răcorească (sau să scape de gura nevestei, apriga tanti Frederica…), ștergându-se de zor cu o batistă cât un prosop.

Bre, are Niels ăsta o biografie de poți scrie un roman. Hai să vă zic câte ceva despre el…

Dacă-i vedeți cartea de vizită: Prof. Dr., Ph.D.Econ., L.L. M.Fin., M.B.A., MFM, CEPA vă ia durerea de cap. Hei, închideți gura, că nu-i frumos…

În ciuda numelui scandinavo-germanic, omu-i bucureștean. I-a stricat revelionul maică-sii, fiind născut pe 1 ianuarie 1960. După cum bănuiți, e evreu.  Mutti e din Sudetenland, așa că Niels a adăugat cetățeniei române și pe cea germană. Gut! Pe când avea el 10 ani, ai lui au lăsat Rumânica pentru, ați ghicit, State. Alea unite, desigur. Și Niels a devenit și cetățean american. După opt ani i-a murit tatăl, iar mama lui a simțit chemarea Eretz-ului, așa că au plecat în Israel. Sfârșitul anilor `70, se purta păr lung, Niels era bronzat de soarele Americii și, la coborârea din avion, la Tel Aviv, a fost… umflat de Shinbet, crezându-se că e arab. Le-o fi tras una neaoșă de Bucale, că i-au dat drumul repede. Și cetățenia. A patra… Multi-patriot, cum s-ar zice. Dar Niels era vioi, tare vioi. Așa că a luat-o la pas prin lume. A trăit și muncit în Anglia, Africa de Sud, Franța, Insulele Virgine, Argentina, Filipine, a trecut prin… 124 (una sută douăzeci și patru!!!) de țări… Drept care afirmă că vorbește nouă limbi străine. Na, că aici mi-a tras-o! După atâta hoinăreală pe mapamond, a simțit chemarea plaiurilor natale. Și s-a-ntors pe malurile Dâmboviței. Și când te gândești că pe atunci era avocat la Johannesburg…

Niels a făcut și armata. La aviație, în America. Acum e colonel în retragere al US Air Force. Se laudă că e cu ”elefantul”, membru al Partidului Republican, și că a fost consilier economic la Casa Albă în `85-86. În plus, are studii economice și de drept la Paris. Ca să ajungă avocat la București!?! Biroul lui e în fosta reședință de la Băneasa a… mareșalului Antonescu! Ca orice evreu care se respectă, are și alte ”gheșeft”-uri, care i-ar fi adus o avere frumușică, cu șase zerouri. US dollars, of course…
Deși e evreu, Niels al nostru nu doarme cu Tora la cap, e și el așa, mai iliescian, liber cugetător. Și cică-i și mason… E căsătorit cu o româncă (ortodoxă, desigur), într-o biserică anglicană (!), având nași de cununie pe Andreea Esca și pe soțul ei, Alexandre Eram (și el cu o biografie fabuloasă: tatăl armean, fugit la Paris, devenit arhitect, printre constructorii unuia din turnurile New-York-ului; Alexandre s-a născut în America, a studiat în Germania și Franța și s-a stabilit la București acum 25 de ani. Ce religie o avea fiul unui armean devenit francez?…). Are un fiu, Patrick, botezat în rit anglican, dar și, evident, iudaic. Ce mai, familia model a vremurilor noastre, globalizarea întruchipată în celula de bază a societății…

P.S. Tre` să-mi fac eu timp să scriu ceva despre ”Steaua lui Lăcătuș”. Mi-oi face eu timp la noapte… Și, sper să vă mai povestesc și ce filme am mai văzut în ultima vreme. Doamne ajută!

2 Responses to “DUPĂ ALEGERI”


  1. 1 Cristi
    Decembrie 14, 2016 la 18:02

    Bre,ce sa mai zic…ai reusit!! Azi sa inchis cavoul oficial pt Rapid…..ti ai vazut visul cu ochii,sincer nu credeam vreodata ca se va intampla asa ceva,dar in Romanica totul este posibil….esti mai tare ca tov Iliescu,ne ingropi pe toti bre!! dupa sarmanul Fuior,iata ca a venit randul Rapidului……pt a infinita oara ,viata se dovedeste a fi o bataie de joc….de acum am sa ti spun Nemuritorul…..ne ai ingropat pe toti bre

  2. 2 shab
    Decembrie 15, 2016 la 00:54

    Despre ce vorbeste asta, bre? Ce-i ala un Rapid? Cu ce se mananca?


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Thelonious pe PÂNĂ SÂMBĂTĂ
Unlucky pe ÎNTĂRIRI
Sam Murray pe REGULAMENTE ȘI BRICHETE
Dawson pe REGULAMENTE ȘI BRICHETE
dfcd@jhdhjds.ro pe MÂNDRI CĂ SUNT FRUSTRAȚI

