06
Noi
16

PREDEAL 2016


predealHotărât lucru, Predealul nu mai e ce-a fost. Asta am remarcat de la ultimele 2-3 vizite, dar am tot sperat într-o revenire. Aiurea! Numeroasele construcții ce au apărut după Revoluție nu au făcut decât să dea o senzație de înghesuială, chiar dacă unele clădiri sunt chiar cochete. Dar, evident, e prea mult. Românul nu mai e nevoit să se mulțumească doar cu plaiurile natale, ci a prins gustul depărtărilor. Ba, de multe ori, a văzut că la bulgari, sau chiar și la greci și turci, condițiile-s mai bune și… prețurile mai mici. Și atunci? De ce să vii  în Predealul ce pare prăfuit, îmbâcsit?

Eu am ajuns aici silit de problemele mele, de care n-are rost să vă vorbesc. Atâta vă doresc, să nu le aveți și voi. În loc să merg acolo unde-mi făcusem planurile, a trebuit să accept ideea unei destinații aflate la doar trei ore și ceva distanță – am ieșit din casă la 11.15 și am intrat pe ușa hotelului la 14.30. De fapt, important e că, în caz de ceva, pot fi înapoi în 3-4 ore…

Și-uite-așa a picat și varianta unui sejur la Pamporovo, care ar fi insemnat o noapte cu trenul până la Sofia și alte patru ore și ceva cu autocarul până la minunatul hotel ”Orloveț” (cel puțin așa reiese din ce e pe site-ul lor…) Iar acum plănuiesc viitoarea deplasare, care ar trebui să fie Cipru (m-a tentat faptul că era în partea turcească), dar care, teamă mi-e, o să se transforme într-o plimbare cu fiara prin parcul nostru cel frumos sau, cel mult, o fugă până la Azuga. Fac haz de necaz…

Vremea a fost chiar foarte bună până azi, temperaturi neobișnuit de ridicate pentru noiembrie. Nevastă-mea își luase dublionka, eu am fost inspirat și i-am băgat în valiză și ceva mai subțire. Am făcut scurte plimbări printr-un orășel mai degrabă pustiu, cu multe hoteluri și pensiuni închise, altele scoase la vânzare. De altfel, am văzut o puzderie de anunțuri de vânzări de case, apartamente, ceea ce e semn că nu prea merge treaba… Mă rog, poate e și o impresie greșită, întrucât suntem în extra-sezon.

După trei zile cu soare, azi văd că e înnorat, ba a și plouat puțin. Hotelul la care stăm e micuț și nu e pentru cei comozi, ca mine, și oferă doar micul dejun, n-are restaurant cu totul la botul calului. Așa că în fiecare zi mâncăm în alt loc. Am început, firește, cu ”Robinson”-ul copilăriei lui fiu-miu, care devora papanașii casei. N-am ajuns până acolo, că m-am umflat cu ciorba și micii. Poate la plecare. Apoi, am poposit la ”Hanul Domnitorilor”, un local elegant, unde am halit o ciorbă ardelenească de vită. Ardelenească acrită cu lămâie?!? Era aproape ca faimoasa mea ciorbă Pupu, din zeama rasoalelor pregătite pentru fiară și cu ceva cărniță depe oase, în stil mai degrabă grecesc, cu legume, orez și zeamă de lămâie, dreasă cu ou și smântână… Dar a fost foarte bună, ca și sarmalele cu afumătură. Nevastă-mea a fost încântată de ciorba de fasole în pâine, dar nu și de carnea de miel la grătar A treia zi am tras niște pizza în centru, bunicică, dar se putea și mai bine. Azi aveam în plan să urcăm pe Cioplea, la unul din restaurantele unde ne-a plăcut mereu – ”Ancora”, sper să nu plouă. Oricum, acum sunt 8 grade și se prognozează 12-14…  Până miercuri oi găsi eu momentul prielnic.

andone-dupa-o-vara-cu-profit-de-peste-10-mil-pentru-steaua-nu-cred-ca-au-ei-bani-pentru-gnohere-explicatie_size10Na, că am ajuns să vorbesc de haleală, în loc s-o iau la pas în sus și-n jos, ca pe vremuri. Au trecut anii, bre, nu mai sunt așa sprințar, să trag un drum pân` la ”Trei Brazi” și zurück și să nu simt… Las` că v-ajunge și pe voi!

LPF2007 - CFR CLUJ - U CLUJDe fotbal, cum am promis, când or merita… Deocamdată mă amuz cu derapajele verbale ale lui Andone și Mulțescu, care reușesc să-l surclaseze până și pe Pink Chimp. Ceea ce, tre` să recunoașteți, nu-i ușor…


3 Responses to “PREDEAL 2016”


  1. 1 Dawson
    Noiembrie 6, 2016 la 18:19

    Ce tare: chiar ieri am facut niste trasee – un circuit, pe segmente, ne urcam in RAV4 si hoinarim printre munti – si ne-am oprit ceva mai mult asupra Predealului! Gand la gand.😉
    Zici ca tot ca lumea e la Robinson?

  2. 2 Herms Niel
    Noiembrie 8, 2016 la 00:16

    apropo de robinson, ce mai face amantul lui? :-))))))))))))))))))

    ps: sa nu ziceti ca nu mai tineti minte. hihihi!

  3. 3 Dawson
    Noiembrie 8, 2016 la 08:16

    Ei, nu mai fi si tu rautacios, vere – e drept ca poate fi extrem de enervant fara motiv serios, se ia de cate cineva aiurea-n tramvai, dar in general se si poate discuta cu el omeneste, repet, pana la momentul in care o ia pe aratura. Sincer, cum i-am zis si lui Toshiro, mie mi-ar placea sa mai apara pe-aici cand nu simte nevoia de-a se da lebada-n chiuveta.😉


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


