11
Iun
16

EURO (I) – ATÂT DE APROAPE…


Fiți sinceri, ați crezut că putem juca așa? Împotriva gazdelor? Împotriva Franței? Împotriva principalei favorite? Și uite că s-a putut.

Majoritatea pronosticurilor indicau o victorie lejeră a Franței, mulți se așteptau la un scor mare. Păi, deh, Ucraina ne băgase patru goluri, ce ne aștepta din partea africanilor? Numai când l-am văzut pe Pogba ăla și m-am gândit că egalul în care speram e utopie.

Și, na, că după doar câteva minute a ratat Stancu o ocazie cât roata carului. A Carului Mare… Arbitrii au lăsat jocul liber, permițând intrările tari. Ceea ce i-a avantajat pe francezi, mai solizi, mai puternici. Și au luptat băieții eroic. Așa cum au putut, așa cum s-au priceput. Cred că și-au câștigat respectul francezilor.

Remarcabil inepuizabilul Pintilii, foarte bun Chiricheș, bine secondat de Grigore, aproape perfect Tătărușanu. Stancu a făcut eforturi extraordinare, atât în atac, cât și în apărare. Păcat că a ratat cele două uriașe ocazii, bravo pentru execuția penalty-ului. Apreciabilă și contribuția lui Hoban, Andone și Adi Popa, extrem de muncitori, dar nu întotdeauna inspirați. Mai slab aportul lui Stancu, ai cărui umeri or fi cedat sub greutatea tricoului cu numărul 10. Săpunaru a alternat momentele bune cu gafe care ne-ar fi putut costa. Raț, chiar dacă  a jucat mai bine decât împotriva Ucrainei, a fost  veriga slabă… Chipciu, Torje și Alibec au încercat și ei câte ceva, dar nu prea le-a reușit. Și să nu-i uităm pe rumânașii din tribune, cică au fost 15000, care au fost la înălțime.

În ciuda unor inevitabile bâlbe, per total, am făcut un meci bun, care ar fi putut să ne bucure din prima zi. Ratările lui Stancu, penalty-ul  neacordat la Andone și alte câteva faze ar fi putut schimba soarta jocului. Ca să nu mai vorbim de golurile francezilor. La primul consider că Giroud l-a lovit cu cotul peste mâini pe Tătărușanu, când acesta se pregătea să prindă mingea. Al doilea a fost o execuție fabuloasă, pe care excelentul Payet nu cred că va mai fi în stare s-o repete vreodată. Dar, știți vorba aia: tabela e singura care vorbește… Așa că nu ne mai rămâne decât să batem cele două echipe albaneze și să ne vedem de treabă mai departe…. Deci, rămâne cum am stabilit: hai România! Că, zău, se poate…


12 Responses to “EURO (I) – ATÂT DE APROAPE…”


  1. 1 Dawson
    Iunie 11, 2016 la 03:10

    La golul lui Giroud am zis initial ca e duel corect, abia dupa cateva reluari am vazut ca-l loveste pe Tatarusanu peste mana dreapta – Blonzimea-mi a decretat din prima, cand eu ziceam ca-i duel corect: e fault, ma, fii serios!
    La ocazia lui Stancu, prima, am tipat gol, ca toata lumea din cartier si chiar m-am mirat ca faza continua.
    Cat despre ce-a reusit Payet, eu n-as fi asa convins ca nu-i va mai iesi vreodata – aseara mi s-a parut un jucator fenomenal!
    In fine, pacat ca n-am scos egalul, ca de jucat am jucat chiar bine, dar eu recunosc ca ma asteptam la un scor rusinos pentru noi, asa ca pur si simplu nu pot fi suparat!
    Acum, vorba ta, sa batem in ambele meciuri ramase din grupa, ca se poate!

  2. Iunie 11, 2016 la 12:20

    Payet nu va mai repeta executia aia doar daca va pati ca Ekeng. Sa fim seriosi. Ala e un superfotbalist, a mai dat asa goluri si va mai da inca destule, poate chiar la acest turneu final. Romania a jucat foarte bine, mult peste posibilitatile sale, si daca va repeta evolutia de ieri, are sanse bune sa treaca de grupe. In rest, sa ne vedem de lungul nasului. Dpdv al valorii lotului, suntem printre ultimele echipe de la Euro si cam asta e maximul la care putem spera, orice altceva ar fi un adevarat miracol.

  3. 3 Ovidiu
    Iunie 11, 2016 la 16:03

    Am jucat bine si am fi meritat un punct. Am facut un meci peste asteptarile mele. Si eu, ca si Dawson, nu pricepeam de ce continua meciul la faza din min 3. Eram convins ca mingea e in poarta. Felicitari pentru obiectivitate, bre! Si matale te-ai ridicat peste asteptarile mele😀 Cred c-ai sesizat cand l-a facut Sapunaru muci pe Evra, pe 20 de centimetri, langa tusa😀

  4. 4 xray
    Iunie 12, 2016 la 03:19

    O fi el rapidist și nesuferit, dar Săpunaru a jucat la Porto (2008-2012) și a câștigat o cupă UEFA Europa League 2010–11. Deci e valoros, dă-l naibii.

    Referitor la Payet, un astfel de șut îți întră o dată în viață la un astfel de meci cu audiență maximă ca o finală: deschiderea CE. Record istoric de audiență a ProTV și TF1 (16 milioane la final), plus zeci de milioane în toată lumea. E ca la Moți cu apărarea penaltiurilor și în play off de CL. L-au făcut erou în Bulgaria. A fost șansa la momentului lor de glorie.

    Sincer, așteptam cu sufletul la gură ca Stanciu să tragă la poartă de la semi-distanță, și a avut ocazia. Îmi pare rău că nu a încercat și s-a concentrat numai pe pase în careu. În schimb Payet a făcut-o și a avut norocul să-i intre una și a luat tot caimacul acestei partide. Toată gloria cu o execuție care îți intră o dată în viață într-un astfel de meci oficial și în minutul 89, aducând victoria. Dacă era primul gol și Giroud marca pentru 2-1, el era eroul, nu Payet. Payet și execuția lui treceau în planul doi. Nu degeaba a plâns. A știut că șutul ăla l-a urcat direct pe soclu. Asta-i viața!🙂

    Apropo de Giroud, “În nomentul fazei eu nu văd că-i ating mâna. După aceea, la reluare, văd că se putea fluiera, dar faza nu s-a întâmplat în careul mic şi pot să-l ating pe portar. N-am vrut să fac rău, cum s-a întâmplat când am luat galben fiindcă am deschis arcada unui jucător român. E problema pe care o am la dueluri, se întâmplă să faultez. E însă imposibil să sar cu mâinile lipite de corp”, a declarat Giroud pentru AFP.
    În opinia mea a fost fault, dar și Tătă are partea lui de vină.

  5. 5 Dawson
    Iunie 12, 2016 la 06:09

    Gizascraist, icsrei, imi dai senzatia c-ai vreo 13 ani…😆

  6. 6 Sam Murray
    Iunie 12, 2016 la 07:43

    Ovidiule, mi-e mie antipatic Săpunaru ăsta, dar nu-i contest valoarea. La ora asta nu avem altul mai bun pe dreapta. Am sesizat faza remarcată de tine, dar am mai sesizat și că s-a centrat prea mult de pe aripi. Să-l vedem și ce-o să facă împotriva arnăuților Elveției…

  7. 7 Sam Murray
    Iunie 12, 2016 la 10:17

    Golul lui Giroud a fost salutat cu satisfacție de ”anti-fecesebiști” (ăștia nici la Națională nu suportă steliști…), care l-au făcut praf pe Tătă, amintind până și de golul luat de Prunea în meciul cu Suedia din… secolul trecut.
    Alții, mai puțin pricepuți, au văzut altceva:
    – Baptiste Chaumier L’Equipe: „Giroud a lovit brațul drept al portarului român”.
    – AS: „Se vede clar cum Giroud îi lovește mâna lui Tătărușanu”
    – Marco Streller, fost internațional elvețian: „Pentru mine nu este un gol validat corect. E fault în atac”
    – Carlo Bertolini, fost șef al arbitrilor elvețieni: „Nu, nu este gol valabil. Portarul e împiedicat să ajungă la minge”

    Și, bomboana pe colivă – Giroud însuși: ”N-am vrut să-l busculez sau ce-o fi fost, însă nu puteam să sar la cap cu mâinile pe lângă corp. Văzând după meci reluările la ralanti, se putea fluiera. Mulțumesc lui Dumnezeu că arbitrul n-a văzut acel fault!

    E vorba de același arbitru care n-a văzut în prima repriză faultul în careu asupra lui Andone. Deh, 5% in favoarea gazdelor, nu?

  8. 8 Sam Murray
    Iunie 12, 2016 la 10:27

    Așa ne văd francezii:





    E vorba de suporterii echipei din imagine…

  9. Iunie 13, 2016 la 07:49

    A fost fault ultra-clar si golul trebuia invalidat. Dar daca Tatarusanu nu ar fi facut din mamaliga, nu am mai purta acum discutia asta.

  10. 11 xray
    Iunie 14, 2016 la 07:32

    @Dawson

    Ai procesat senzațiia fără virgulă sau ai rotunjit la 13?

  11. 12 Dawson
    Iunie 14, 2016 la 10:23

    Ei, chiar pre-teen nu lasi senzatia c-ai fi. Dar nu te ambala, ca nu-i de rau ce-am zis, ma refeream la entuziasmul adolescentin care razbate din comentariile tale. Simmer down, deci.😀


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


