24
Mai
16

TERORIȘTII PRINTRE NOI


Nu știu câți dintre voi au trecut prin experiența reabilitării termice. Ei, pe mine m-a terminat psihic…

001Tentativa de a schimba fața blocului am făcut-o acum vreo 10 ani. Numai că vecinii n-au fost de acord, socotind că îi va costa prea mult (pe atunci am fi suportat 30% din costuri). Apoi, mai târziu au acceptat (deh, devenise gratis), numai că treaba s-a lungit până anul ăsta.

Între timp, balcoanele mele au devenit mizerabile, mulțumită mai ales vecinului de deasupra, care nu și le-a închis. S-a infiltrat apa și, pe alocuri, s-a înnegrit  tavanul, s-a  măcinat. Jalnic… Anul trecut am înlocuit aproape toate geamurile (și am ditai balconul…), treabă care m-a costat 1200 de lei. După 2-3 luni a venit vestea că intrăm în reabilitare. Uraaa! Îmi voi putea realiza visul: balconul mare transformat în cameră – birou, loc de luat masa vara, de relaxare…

La sfârșitul lui martie a început. Instalarea schelelor a dat semnalul balamucului. Zgomot cât cuprinde, strigăte, înjurături, tot tacâmul. Și asta a fost mizilic pe lângă operațiunea de placare a pereților cu plăci de polistiren… Moto-percutoarele, baroasele ce loveau piroane, țevi etc. mi-au făcut creierii chiseliță. Apoi a venit o pauză, or fi obosit băieții, de la Sf.Gheorghe până săptămâna trecută. Pauză de refacere, am mai reușit să mai lucrez câte ceva…

Și lunea trecută au reînceput. De data asta, ținta au fost balcoanele mici. Asta m-a dat gata! De la 8 până la 6-7 seara, flexuri, motopercutoare, baroase, iadul pe pământ. Mi-am luat și niște dopuri pentru urechi. Degeaba! Înlocuirea ferestrelor  e momentul cheie, că agresorii pătrund în casă, cu mizeria corespunzătoare. După aia aș putea să mă refugiez pe undeva, departe de tortură. Numai că, în afară de geamurile cu care au blocat holurile blocului de două săptămâni, nicio mișcare… E clar, vara asta  rămân pe baricade, n-am scăpare.

Treaba e că la blocul geamăn de vis-a-vis lucrările au început în octombrie și nu se întrevede terminarea lor prea curând. Și a trecut juma` de an, bre… În fine, sper să scap întreg la cap. Deși, zău, tare mi-e că o să clachez, nimic nu mă deranjează mai mult decât zgomotele. Asta pe lângă pericolul ce ne paște clipă de clipă – tembelismul unora. Dar de ăsta te mai poți feri. De bombardamentul fonic n-ai cum să scapi… Sâmbătă am avut plăcuta surpriză să văd că băieții au avut zi scurtă și au plecat mai devreme. Numai că, a doua zi, un vecin a profitat de lucrări și și-a făcut naiba știe ce reparații sau modificări care au prelungit agonia săptămânii ce părea terminată.

Ieri, după ce că m-a chinuit o insomnie și am adormit pe la 4 dimineața, m-au trezit băieții pe la 8 și ceva. Luaseră cu asalt balconul mic. Ce mai bubuieli, ce mai scrîșnete. Eram kaputt! De înlocuit geamurile nici vorbă, așa că am putut pleca de acasă pe la 3. Deh, eram invitat la un vernisaj. Alecu a deschis o expoziție de pictură și am folosit prilejul să mai scap de chinuri. Întotdeauna l-am admirat pe omul ăsta pentru neastâmpărul lui creator – scris, pictat, sculptat. Și a ajuns la 85 de ani. Alții nu-s așa nici la 60, nici la 50, ba unii-s terminați și la 30-40 de ani…

010Într-o sală mică erau înghesuite vreo 60 de tablouri, pictate în stiluri diferite. Majoritatea erau pointiliste, peisaje, reprezentări ale locurilor vizitate sau visate. Altele aveau ceva din picturile din bisericile noastre. Erau și foarte frumoase flori, predominant roșii. Când îl apucă inspirația, Alecu pictează pe orice – hârtie, carton, pânză, lemn. Unul dintre cei prezenți a glumit că nu știe să aleagă rame potrivite la tablouri.  Ei, bine, cel mai haios exponat era un peisaj marin pictat pe… fundul unui sertar. Iar  rama era sertarul în sine. Am rămas interzis. Efectul mi s-a părut senzațional.

012013O mare surpriză și bucurie a fost prezența marelui actor Victor Rebengiuc, care a recitat o poezie dedicată lui Alecu de către cel ce i-a fost bun prieten, Nichita Stănescu. V-o redau în facsimil. Noroc că era transcrisă. O alta, scrisă chiar de mâna lui Nichita, n-a putut fi citită de maestrul Rebengiuc. Deh, un scris de mână, nervos, pe alocuri greu de descifrat. Cine știe ce licori îi stimulaseră genialului Nichita rândurile respective…

Am terminat seara cu un popas la ”Terasa Doamnei”, cu bunătăți românești și berică rece. Mi se făcuse o sete… Astăzi, după un nou asalt al teroriștilor fonici (au început deja recitalul…), o să mai scap câteva ore de tortură. E ziua soacrei mele și o să-i facem o vizită după prânz. Slavă Domnului, la ea reabilitarea termică se apropie de sfârșit și zgomotul e suportabil… Aoleu, și ce mult mai e până sâmbătă, când se mai potolesc meșterii!

Și acum, mă scuzați, tre` să-mi pun dopurile în urechi. Nu c-ar avea cine știe ce efect, dar mă auto-iluzionez…

9 Responses to “TERORIȘTII PRINTRE NOI”


  1. 1 Dawson
    Mai 24, 2016 la 16:41

    Sa vezi ce misto e cand n-ai nicio treaba cu reabilitarea termica a altora din zona si vine un cretin care-si injura ca la usa cortului propriii colegi si, cand ii spui ca te deranjeaza, te-njura si pe tine! 😆

  2. 2 Lucky
    Mai 24, 2016 la 21:04

    Io mă gândesc la ce suportă oamenii cu reabilitările de structură ale blocurilor. Acolo abia e terorism, aici sunt aşa… blestemele din Giuleşti. 😆

    Altfel, e interesantă informaţia aia cu Nichita; prietenul lui, Agopian, care a scris destul de mult din intimităţile poetului, spunea că în ultimii vreo 15 ani dicta, erau rarisime momentele în care scria ceva.

  3. 3 Dawson
    Mai 25, 2016 la 12:39

    Ma tot uit la stelutele alea de apreciere si ma gandesc: ce fel de masochist caruia-i place sa fie trezit de bormasina dimineata putea da mai putin de cinci stele unui asemenea text? 😆

  4. 4 Lucky
    Mai 25, 2016 la 13:19

    Păi tu, când dai 5 stele la articolele cu Rapeed, îţi place farmecul vieţii vişini sau articolul? :mrgreen:

    Na altu` de 5 * : http://blogsport.gsp.ro/naum/2016/05/24/o-promovare-si-mai-multe-inmormantari/

  5. 5 Lucky
    Mai 25, 2016 la 13:21

    Ups, scuze, nu am citit corect postul tău, înţelesem exact invers, într-adevăr ăla care a dat mai puţin e de etnie. 😆

  6. 6 Dawson
    Mai 25, 2016 la 13:53

    Oho, ce circ pe la comentarii la articolul lui Naum! Bineinteles, nu lipseste unul care sa ne-aminteasca de personalitatile culturale rapidiste – stiti placa: Ioana Radu, Dan Grigore etc. 😆

  7. 7 jeromelebanner
    Mai 26, 2016 la 09:38

    „Cine știe ce licori îi stimulaseră genialului Nichita rândurile respective„

    Eeee, parca nu stie toata lumea! era un singur tip de licoare, incepe cu vot, se termina cu ca si are 5 litere

  8. 8 Dawson
    Mai 29, 2016 la 16:42

    Revenind la termoizolatii, stiu numai eu zeci de cazuri in care placarea cu polistiren sau vata minerala mai mult a facut rau decat sa ajute – apartamente in care aveai racoare vara, pe caldura, si caldura iarna, pe frig, ab initio, au ajuns sa-si piarda din insusirile care le faceau atat de ravnite pe piata imobiliara tocmai din cauza maretei reabilitari termice! Asta in mare, asa, tehnic vorbind, ca daca ajung la partea estetica/arhitecturala/urbanistica avem de-a face cu un dezastru: fatadele sunt in cele mai multe situatii absolut oribile, solutiile cromatice sunt odios alese, ca sa nu mai spun ca de multe ori au disparut finisajele exterioare din caramida aparenta, atat de elegante! Singura interventie utila era, in cazul multor asemenea cladiri, cea la nivel de tamplarie: PVC cu geam termopan la ferestrele apartamentelor si caile de acces in bloc. Dar, na, Romania, Bucuresti, primarii…

  9. 9 Sam Murray
    Mai 30, 2016 la 06:58

    Habar n-am cum e cu izolațiile astea, sunt atâtea păreri pro și contra… Un unchi arhitect, Dumnezeu să-l odihnească, nu pierdea niciun prilej să critice sistemul ăsta cu placarea cu polistiren. Prima oară am auzit de metoda asta prin `93-`94, de la niște canadieni, uimiți că noi nu ne `căptușim` blocurile. Chiar începusem niște discuții legate de niște afaceri în privința asta. Copiii mei și-au izolat pereții în interior și la ei e foarte cald iarna și răcoare vara, dar la asta contribuie și aerul condiționat… 🙂

    De cromatică nu mai discutăm, cred că se folosesc culorile rămase nevândute și achiziționate la prețuri reduse. Chilipir, deh… Și mie îmi plac finisajele cu cărămidă aparentă, dar cu ele nu mai aveam parte de muzica sublimă din ultimele luni: hârș-hârș pe pereți cu mistria… Bre, la ora asta nu-mi doresc decât să se termine cât mai repede balamucul, indiferent de estetică, să am și eu liniște, să-mi mai fac niște planuri de excursii…

    Ieri, când așteptam binecuvântata pauză duminicală, a fost zgomot mai mare ca-n timpul săptămânii. S-a mutat un vecin nou la etajul 1 și își aranjează apartamentul. Nu știu ce idei arhitecturale are, dar tare mi-e că îl reface total. Numai să nu fi umblat și la stâlpii de rezistență, că acuș vine și cutremurul… Am zis că scap ieșind cu cățelul la plimbare, dar știți cum e-n parcul meu duminica? Aglomerație teribilă, tre` să stai mereu cu ochii după alți câini, să nu iasă cu caft între belicoși, după ăia cu role, sau cu biciclete, după țânci lăsați nesupravegheați de părinți aiuriți etc. Nici chiar pe insula cățeilor nu e mult mai bine, că și-aici vin bicicliștii amatori de curse pe teren accidentat. Ce să mai zic de cei care-o pun de picnicuri și umplu iarba de resturi de mâncare, sticle, ambalaje de tot felul. Ce diferență față de primele cinci zile ale săptămânii, când parcul e o minune!

    Asta e, bre, n-ai ce-i face… 😦


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Ovidiu pe CLARICE
Dawson pe CLARICE
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…
Sam Murray pe A DRAC` POLITICHIE…
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…

