07
Apr
16

ALTE AMINTIRI


GSP-ul anunță decesul lui Nicu Munteanu. Câteva rânduri care mi-au trezit amintiri din vremuri de demult. Pentru cititorii GSP e un necunoscut. Articolul respectiv e pierdut printre multele care prefațează înfrângerea de duminică a echipei Strâmbului, stârnind sute și mii de comentarii pline de mizerii. Comentarii la rândurile despre fostul crainic sportiv al ”Europei LIbere”? Zero.

Nu știu cum se zice la evrei, zic și eu ca tot românul: ”Dumnezeu să-l odihnească”.

L-am cunoscut pe când eram copil. Tatăl lui, Emanuel Grünberg, nea Manole, avea apartamentul deasupra noastră. Era dușmanul pisicilor care se adunau la ghenele de sub fereastra lui. Le bombarda cu ce găsea, strigând tot felul de măscări. Cu chiu cu vai, că așa era pe vremea aia, părinții mei au obținut aprobarea să se cupleze la telefon cu familia Grünberg. Era o linie folosită de două familii și puteai vorbi numai când nu vorbea celălalt. Dar puteai asculta convorbirile, treabă la care nea Manole era mereu prezent. După vreun an sau doi,  ni s-a desființat telefonul și am rămas așa vreo 10 ani. Abia în liceu am ajuns să vorbesc și eu de la telefonul ”meu”, de acasă. Motivul era simplu, chiar dacă mai greu de înțeles azi. Nicu, jurnalist sportiv, avea trei telefoane pe numele lui – al părinților, cel de la adresa fostei soții și cel de la adresa lui. La un moment dat s-a considerat că are dreptul la un singur telefon pe numele lui, deci taică-său, ai mei și fosta lui soție au rămas să folosească telefoanele publice…  La puțin timp după aia, Nicu a emigrat în Israel și a ajuns ulterior la ”Europa liberă”, unde avea o rubrică de știri sportive.

Mi-l amintesc vag, aveam doar câțiva anișori, când îl întâlneam era adesea abțiguit. Oricum, n-avea el treabă cu un țânc… Ciudat este că, peste mulți ani, când eram la facultate, mi s-a părut că l-am văzut trecând pe strada noastră. Greu de crezut că ar fi avut curaj să se întoarcă, știindu-se unde lucrează.

Mi-i amintesc mai bine pe alți doi redactori de la ”Europa Liberă”, pe Cornel Chiriac, cu al său ”Metronom”, sau pe Andrei Voiculescu (idiotul, cum îi zicea taică-său…), mai apropiați de vârsta mea. Deh, aveam microbul muzicii pe vremea aia. Cum pe Andrei l-am cunoscut prin intermediul unui foarte bun prieten, vecin cu el, care a rămas și el în Elveția, chestiile astea au îngroșat și ele dosarul care-mi tot punea piedică în anii ăia.

Am cunoscut-o chiar și pe Ioana Măgură, care fusese trimisă de la televiziune împreună cu Ilie Ciurăscu să facă a doua facultate. Ea era rece, distantă, mă rog, era mult mai în vârstă ca noi, puștii. În schimb Ilie nu se dădea înapoi de la un meci de baschet sau o bere. Ioana a ”rămas” peste graniță, lăsându-l pe Ilie cu ochii în soare. Ea avea să se mărite cu Noël Bernard, directorul ”Europei Libere”, unde se angajase după fugă.  Curios este că Ilie avea să se însoare cu Silvia, colega unei mari iubiri ale mele. Silvia era foarte frumoasă, terminase coregrafia, iar Ilie era un bărbat foarte prezentabil, cu o voce cum rar întâlnești la un crainic de radio sau TV. Cred că erau vreo 15 ani diferență de vârstă între ei. Silviei îi cam plăcuse de mine, ceea ce era să termine prietenia dintre ea și iubita mea de atunci.

Alte vremuri… Și ce mult e de atunci. Cum zicea Marin Moraru în ”Toamna bobocilor”? „Ce tineri și frumoși eram, mai ales eu, și ce bătrâni și urâți am ajuns, mai ales tu.„…

0 Responses to “ALTE AMINTIRI”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Sam Murray pe EUROPO, VENIM. DA` NU STĂM…
Ovidiu pe EUROPO, VENIM. DA` NU STĂM…
Красная Армия pe TREZIȚI-VĂ, BRE!
Ovidiu pe LA TREABĂ!
Ovidiu pe TREZIȚI-VĂ, BRE!

