08
Mar
16

BLACK KNAVE


Nu numai Șumpanzică și Strâmbu mă amuză. Ia  să vedeți…

Acest superb avion e rusesc, creat – se putea altfel? – de Tupolev, încă de pe vremea URSS. Prima apariție a fost în 1987. A suferit diverse modificări în timp, pentru ca ultima sa versiune să apară în 2014.  Este un bombardier strategic cu viteză de croazieră de 960 kmh. și cea maximă  de 2230 kmh. Rezervorul de combustibil îi permite să zboare 10.000 de km, iar cu încărcătură redusă, chiar 14-16.000. De la Moscova la Washington sunt 7.843 km…E cel mai mare supersonic, cel mai mare avion cu aripi cu geometrie variabilă.

Oficial, se numește TU-160, iar rușii îi spun ”Belîi lebed`”, adică ”Lebăda albă”. Și zău că seamănă. Pentru NATO, el se numește ”Blackjack”. De aceea am rămas surprins când am citit că i se spune și ”Black Knave”.  Sursa era rusească, așa că am bănuit că e creația unui traducător grăbit. Cum îmi explic eu transformarea lui Blackjack (banalul joc de cărți ”21”) în Black Knave (ticălos/ pungaș/ nemernic)? Păi, ”jack” mai înseamnă și ”valet” la jocul de cărți. Iar ”knave” înseamnă… ”valet, slugă.” Vorba lui Iri Columbeanu: ”Mișto!”

Am găsit până și o poză cu un pilot surpriză al unui TU 160. L-ați recunoscut? E Vladimir Putin… Nu putea să-i scape așa ceva, nu?  Dar mă-ntreb ce-ar zice Vladimir Vladimirovici dacă vreun mâzgălici ca ăia de la GSP, să zicem, ar titra poza: ”Ticălosul Negru gata de start”…

3 Responses to “BLACK KNAVE”


  1. Martie 9, 2016 la 08:00

    Avionul asta e o minune a tehnicii – sunt convins ca omenirea va construi si mai mult de-atat, dar, pana atunci, ne inclinam in fata acestei bijuterii aeronautice.
    Cat despre Putin si titlurile ziaristilor romani specializati in sport, atat: ahahahahahahahaha! ::lol:

  2. Martie 9, 2016 la 09:37

    Apropo de ziaristi, sigur ai vazut stirea asta:
    http://www.gsp.ro/fotbal/liga-b/foto-inca-un-stadion-ultramodern-in-bucuresti-rapid-isi-face-superarena-toate-detaliile-472020.html
    Deci, care ar fi problema aici? Pai nu „Rapid isi face arena ultramoderna”, ci Guvernul investeste niscai bani publici in Giulesti. E o diferenta, zic. 😉

  3. 3 Sam Murray
    Martie 10, 2016 la 09:25

    Despre stadioanele ce se vor ridica în speranța găzduirii unui turneu european am vorbit noi. N-am eu timp acum, dar am ceva pe țeavă…


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Thelonious pe PÂNĂ SÂMBĂTĂ
Unlucky pe ÎNTĂRIRI
Sam Murray pe REGULAMENTE ȘI BRICHETE
Dawson pe REGULAMENTE ȘI BRICHETE
dfcd@jhdhjds.ro pe MÂNDRI CĂ SUNT FRUSTRAȚI

