18
Ian
16

THE HATEFUL EIGHT


Marele învins la ”Golden Globes” a fost, bineînțeles, Tarrantino, cu cei opt heitfuli ai săi.  Deși, dacă ne gândim bine, nu prea avea motive să spere la prea mult. Nominalizările pentru cel mai bun scenariu, sau pentru cea mai bună  actriță în rol secundar sunt subțirele rău. Ce să mai zic că singurul Glob i l-a adus muzica lui Enio Morricone. Tarrantino a mai folosit muzica lui Morricone și în alte filme, dar e prima oară când veteranul italian scrie muzica (”score”) special pentru un film de-al lui. Ba, în plus, auzind niște acorduri cunoscute, era să zic că a ajuns să se pastișeze, dar bine că am fost atent și am citit pe genericul de final că muzica aia care mi se părea cunoscută era luată din ”Exorcist II: The Heretic (1977)”. Ca o ironie, mie, chiar dacă sunt un mare fan al muzicii lui Morricone, încă de pe vremea westernurilor-spaghetti, cel mai mult mi-a plăcut melodia din final, cântată de Roy Orbison, care nu e compoziția italianului.

Dar, să vedem cum a fost filmul.

Împărțit în capitole, ca episoadele unui serial, fiecare prezentându-ne protagoniștii, adesea mi-a dat impresia de teatru filmat, a avut și lungimi mai greu de suportat. Asta-i riscul unui film de aproape trei ore, nu? Dar, bineînțeles, rău n-a fost. Remarcabil, ca întotdeauna, dialogul, căruia ”drawl”-ul sudist al limbii vorbite în film i-a adus același farmec aparte. Câțiva din actorii mei preferați – Tim Roth, Samuel L. Jackson, Kurt Russell sau Bruce Dern – nu puteau să nu-și lase amprenta, așa că, una peste alta, mi-a plăcut.

Ca și în alte filme ale sale, Tarrantino ne bombardează cu scene pline de umor, ironie, sarcasm, pentru a ajunge  la șocante scene de violență, omor, adesea nejustificate.  La un moment dat am avut vaga impresie a atmosferei din ”Zece negri mititei”, romanul Agathei Christie. Așa cum ne-a obișnuit Tarrantino, filmul e un amestec de genuri, un fel de ghiveci din componente surpriză, pe care nu te-ai gândi să le combini. E, totuși, un western, dar ce diferență față de filmele cu John Wayne, James Coburn, Charles Bronson, Clint Eastwood. Sau chiar de premiantul de anul acesta…

0 Responses to “THE HATEFUL EIGHT”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

Comentarii recente

corsicanus spurkatus… pe ALI-BEC al lui BEC-ALI
Dawson pe ALI-BEC al lui BEC-ALI
Ovidiu pe DE LA 0-0 LA 1-1
Ovidiu pe ALI-BEC al lui BEC-ALI
Dawson pe ALI-BEC al lui BEC-ALI

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


