15
Ian
16

RICKMAN


A mai apus o stea…

L-am remarcat, în urmă cu mulți ani, în primul ”Die Hard”. Un strălucitor duel cu Bruce Willis. O mutră de criminal cinic pe care îți venea s-o dai de toți pereții, s-o faci una cu pământul… O voce și un mod de rostire care aveau să impună stilul Alan Rickman. ”Răul” îl prindea bine, așa că nu se putea găsi cineva mai potrivit pentru sheriff-ul din Nottingham (”Robin Hood: Prince of Thieves”) sau Rasputin…

Dar omul Rickman era cu totul altfel – ”the most loyal, playful and generous of friends”, cum l-a caracterizat partenera sa din alte 2-3 filme, Emma Thompson, alt monument al filmului britanic. Astfel că am putut vedea un Rickman cald, iubitor în ”Sense and Sensibility”, ”Love Actually”, ”Close My Eyes” sau ”The Song of Lunch”. Și au fost roluri multe și diferite care au evidențiat mereu șarmul, carisma acestui mare actor. Știu, mulți îl vor ține minte ca maleficul Severus Snape din  seria ”Harry Potter”. Chiar dacă am văzut toate celelalte filme ale sale, ”Harry Potter” nu e genul meu…

Ultimul film în care l-am văzut a fost ”A Little Chaos”, pe care l-a și regizat. Un film romantic, care se petrece în somptuosul Versailles, în sclipitoarea epocă a Regelui Soare. Și era normal ca Ludovic al XIV-lea să fie interpretat de Rickman. Un rol secundar, așa cum au fost majoritatea celor jucate de el, dar care rămâne în memorie. Marii artiști au nevoie de foarte puțin pentru a ne impresiona. Iar Alan Rickman a fost un astfel de actor.

Am fost curios să văd ce premii a obținut în carieră. Practic, după cîteva roluri în filme și seriale TV, debutul pe marele ecran a fost în 1988, când avea 42 de ani, vârstă la care alții au în spate o lungă carieră și un șir de premii. Pentru Rickman, singurele premii importante ca actor în rol principal au rămas cele pentru Rasputin – Emmy și Golden Globe. Și o lungă listă de premii și nominalizări pentru rol secundar. Puțin, foarte puțin pentru un astfel de actor, dar mai importante decât premiile rămân dragostea și respectul spectatorilor. Și Alan Rickman, Gruber sau Snape, Rasputin sau Ludovic al XIV-lea, își are locul lui în inima noastră.

Alan Sidney Patrick Rickman, 21.02.1946 – 14.01.2016. Peste o lună și ceva ar fi împlinit 70 de ani… Odihnească-se în pace!

1 Response to “RICKMAN”


  1. Ianuarie 15, 2016 la 10:48

    Tin minte o faza cu o prietena si colega, o coregrafa cu care pregateam o piesa – Romeo si Julieta – pe care n-am mai montat-o la National, ca pe-atunci era moda cu asa-zisul minimalism, iar eu numai minimalist nu vedeam acel spectacol! Ma rog, asta-i alta discutie, cert e ca ningea, iar prietena mea se-apucase sa danseze – pe la statuile de la Universitate, noi venind de la Caru’ cu bere – si sa-mi zica: hai, aminteste-ti tu cum il cheama pe actorul englez care joaca in general villains, are el o figura speciala si prestanta, e foarte charismatic… Dupa vreo cinci minute mi-a venit in minte si numele sau: Alan Rickman, iar amica mea a-nceput sa topaie printre fulgi rostindu-i numele… 😉
    Odihneasca-se in pace!


Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

Comentarii recente

Dawson pe STĂPÂNUL
Keitel pe STĂPÂNUL
Ovidiu pe STĂPÂNUL
Keitel pe STĂPÂNUL
Sam Murray pe STĂPÂNUL

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


