01
Noi
15

DOLIU


Cu mulți ani în urmă, deh, tinerel, am  fost o vară DJ la Mamaia. În fiecare seară, de la 9 până la 3-4 dimineața, clubul se umplea de tineri care se-nghesuiau să se zbânțuiască în decibelii muzicilor acelor vremuri. Pe atunci, singurele stimulente erau paharele cu licori mai mult sau mai puțin tari. De droguri nici vorbă. Nu tu efecte speciale cu artificii sau tiribombe, doar o bilă mare din cioburi de oglindă, care se învârtea și reflecta luminile colorate prin toată sala. Era suficient. Lumea se distra. Habar n-am cum era cu autorizațiile de la pompieri, eu îmi făceam treaba mea: puneam muzică, mai ziceam una-alta, mai săltam câte-o suedeză să danseze pe pupitru, lângă magnetofoane (dacă mai știți ce erau alea…), mai săream cu microfonul pe ring, să dansez împreună cu ceilalți. A fost o vară excelentă – casă, masă, distracție gratis și m-am întors și cu portofelul plin acasă, că pe-atunci ioc carduri.

Într-o seară s-a iscat un scandal. Din cauza unei gagici, bineînțeles. Unul din băieți era ”de-ai casei”, ne împrietenisem, celălalt era constănțean. Și-au chemat prietenii și au pus-o de-un caft. Am urlat la microfon să iasă să se bată afară, să nu spargă ceva pe-acolo. Până n-am rostit cuvântul magic ”Miliția!” nu s-au lăsat, au rupt un scăunel și-au spart niște pahare. Suficient să intre lumea în panică și să se bulucească spre ieșire. S-a spart o vitrină mare, s-au mai tăiat unii, chestii minore. Când s-a terminat, șeful localului a răsuflat ușurat: bine că n-au dat foc la ceva, că era bucluc mare. Într-adevăr, în înghesuiala aia cine știe ce se putea întâmpla…

Recenta tragedie care a îndoliat atâtea familii a zguduit întreaga țară. Am mai văzut noi de astea pe la alții, la televizor, dar nu-mi închipuiam că o să aibă parte și Bucureștii de așa ceva. Deși, poate, trebuia să ne gândim că oricând e posibil. Presa a dat de un subiect gras, adesea exploatat  într-un mod mizerabil. Dacă oamenii au sărit să ajute – ambulanțe, spitale, oameni gata să doneze sânge etc.,  am avut parte și de obișnuitul amestec al politicii, dar și de comentarii dezaxate. Se caută vinovații, mereu în tabăra cealaltă. Nu putea lipsi GgB, cu delirul său mistico-religios, nu puteau lipsi veșnicii prezenți pe forumuri, gata să pună și groaznicul eveniment în cârca… echipei de fotbal neagreate de ei. Dar cea mai deplasată mi s-a părut  ipocrizia altora. Cine deplângea cu foc cele întâmplate? Tocmai cei care  nu scapă niciun prilej să se dea în stambă cu tot felul de găselnițe pirotehnice, tocmai cei care aniversează an de an incendierea unor tribune… Oare s-o gândi vreunul din cei ce strecoară cu ingeniozitate pe stadioane tot felul de bombardele la ce ar putea da naștere ”coregrafia” lor de super-ultrași? Oare s-o gândi vreunul din șpăgarii care permit așa ceva, deși știu bine la ce risc sunt expuși jucătorii, dar și spectatorii? Mi-e teamă că nu. Și nici nu vreau să mă gândesc că am putea avea parte de un Heysel și la noi… Dă-le, Doamne, mintea pe care n-o au…

Dumnezeu să-i odihnească pe copiii de la ”Colectiv” și să-i întărească pe bieții lor părinți în durerea lor nemăsurată!

0 Responses to “DOLIU”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

Comentarii recente

fekete istvan pe TREI DIN TREI
corsicanus spurkatus… pe ALI-BEC al lui BEC-ALI
Dawson pe ALI-BEC al lui BEC-ALI
Ovidiu pe DE LA 0-0 LA 1-1
Ovidiu pe ALI-BEC al lui BEC-ALI

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


