07
Noi
14

GREU CU LUSITANII


Ce să scriu despre meciul de aseară? Nici după golul lui Filip nu m-am liniștit. M-am tot învârtit până să adorm, spre dimineață. Pentru că se înmulțesc sincopele astea…

Și cînd te gândești că portughezii au jucat mai slab decât la București. De Steaua ce să mai zic? Rămâne valabil ce-am scris după meciul tur (”Ce să mai pricepi”): ” Steaua a făcut un joc mai slab, evidențiindu-se din nou aceleași lacune observate încă de la primele meciuri sub comanda lui Gâlcă: superficialitate, erori și pase greșite în faza de atac, care prind descoperite mijlocul și apărarea, frumoase faze de atac, eșuate lamentabil la finalizare.” Că vremea câinoasă, că ghinionul, că arbitrajul… Hai să le lăsăm naibii de scuze, atâta timp cât Steaua a ajuns dependentă de Sănmărtean. Dacă-i iese lui jocul, merge și echipa. Dar dacă nu, ca aseară? Chipciu pare plafonat, haotic, nervos… Tănase și Adi Popa se zbat ca peștele pe uscat, Keșerü luptă mult, adesea confuz, dar se scoate cu execuțiile potrivite la momentul potrivit… Prepeliță e mereu util. Apărarea e ceva mai sigură cu Papp și Filip, în locul ezitanților Râpă și Lato, dar surprizele neplăcute vin tocmai de la cei care erau cei mai constanți – Szukała și Varela, care greșesc tocmai când nu e cazul… O victorie aseară, absolut posibilă, ar fi lămurit în mare măsură cum e cu primăvara europeană, dar steliștii au fost adesea apatici, fără zvâc. Nu le-a ieșit mai nimic, o nesfârșită serie de driblinguri eșuate și pase aiurea care-i  invitau pe adversari la contra-atac. După ce au deschis lusitanii scorul, steliștii au fost la fel de bezmetici,  egalarea venind parcă neașteptat, dar după o fază frumoasă. Și, poc! Penalty-ul ăla… care n-a fost… Abia atunci a urmat iureșul din final, în care portughezii se apărau cu toată echipa, ceea ce ar fi trebuit să fie nota dominantă a evoluției steliștilor. Și răsplata efortului a fost egalarea, încununarea foarte bunei evoluții a improvizației Filip. Și-uite-așa am ajuns să fim recunoscători… accidentării lui Lato…

Și nu pot să nu mă gândesc iar ce ne-am fi făcut dacă-i eliminam pe Ludogoreț… E limpede, n-avem față de UCL, dacă până și-n grupa asta icnimși ne chinuim atât. Urmează meciul cu Aalborg, care n-a uitat umilința de la București, dar nici umilirea kievenilor, nici faptul că n-a primit gol acasă… Acu-i acu`…  Ar fi de râsul curcilor să pierdem calificarea în fața echipei pe care am bătut-o cu 6-0, nu?

P.S. După trei înfrângeri, cealaltă echipă românească a obținut, în sfârșit, un egal. A spart gheața. Dar s-a lăsat ceața… Nu numai pe teren. Vameșul a dat bir cu fugiții. O fi auzit ceva… Magnatu` intră-n silenzio stampa. Adică… mucles. Și pe noi cui ne lași, bre? Că nu ne-au mai rămas decât Stoican și Bau-Bau Rada cu momentele vesele. A, și Șumi…

2 Responses to “GREU CU LUSITANII”


  1. 1 Ovidiu
    Noiembrie 7, 2014 la 13:02

    Meciul asta a fost la o ora prea inaintata pentru mine. De dimineata am dat fuga pe net sa vad scoru’. Vad un titlu cu jocu’ slab al Stelei. E de bine, zic. Cand citesc mai atent, vad 2-2. Cum naiba sa fie joc slab daca au scos un punct? Cand am mai vazut si ca egalarea a venit in min 90+4, sa mor de necaz, nu alta. M-a pus naiba sa ma uit si la golu’ lu’ Filip. Atata bulan n-am mai vazut de mult. Mi-a stricat ziua, ce mai.

  2. 2 Sam Murray
    Noiembrie 7, 2014 la 15:19

    Vezi tu, Ovidiule, când joacă slab, Steaua e de valoarea ”contra-candidatelor” 🙂 în ziua lor cea mai bună… De-aia o vezi an de an în Europa, performanță întâmplătoare prin alte părți. Cum ar fi Ploieștii, paregzamplu… Aseară, de-aia a ieșit doar egal, pentru că Steaua a jucat slab. Și mă bucură întristarea pe care ți-a adus-o golul lui Filip. Să fi fost prahoveanul Tamuz, ziceai că e golul secolului… Numai că ăla numai bulan n-a fost, ci rezultatul presiunii din finalul meciului. Bulan o fi fost penalty-ul văzut doar de pan Borski…


Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


