30
Apr
14

O RĂZBOINICĂ TATUATĂ


Cu câțiva ani în urmă am scris despre un film rusesc, ”Rossia 88”, despre o gașcă de tineri… naziști ruși. Da, bre, ca să vezi ce le poate trece unora prin cap. Mă rog, ceea ce cred ei că ar fi cap…

De curând am dat peste un film cu subiect asemănător, ”Kriegerin”, de data asta nemțesc. Să vedeți aici tembelism… Tatuaje barosane, cu swastika, cu 88, cu lozinci cu caractere gotice, cu vizionări de filme din epoca de aur a lui Adolf – ”Der ewige Jude” sau ”Triumph des Willens”. Ca și rusnacii cărora li se pusese pata pe cei din Caucaz, neo-naziștii de azi vânează Kanake (termen peiorativ pentru arabi și asiatici). Una din scene se petrece într-o clădire părăsită. Cum pe unul din pereți e pictată o hartă a lumii, pe care țările sunt scrise cu caractere chirilice, mă duce gândul că era vorba de o fostă cazarmă sovietică din fostul RDG. Și mi-aduc aminte că acum vreo 18-20 de ani am discutat cu un neamț care îmi spunea ce probleme mari ridică estul Germaniei, mai ales tinerii debusolați, extremiști agresivi care, probabil, așa cred că pot face uitat trecutul comunist al părinților. Printre tinerii imbecilizați de băutură și droguri e și un tip în vârstă, un fel de guru, cu mutră de gestapovist sau, mai degrabă, de de-ăla de la Stasi…

Oricum, filmul mi-a plăcut, tema lui fiind extrem de interesantă. Poate vă faceți timp…

0 Responses to “O RĂZBOINICĂ TATUATĂ”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Dawson pe CLARICE
Igor Dodon pe CLARICE
Dawson pe CLARICE
Ovidiu pe CLARICE
Dawson pe CLARICE

