22
Mar
14

ACEEAȘI GARĂ, ACEIAȘI DOI…


Trei monștri sacri

Dezamăgit de primele două episoade ale sezonului 2, mă gândeam să renunț la ”Banshee” și căutam prin lunga listă ”în așteptare” ceva nou. Și, iată, mă sună prietenul Dawson. Discutăm de una, de alta și ajunge vorba la… ”Gară pentru doi”. Ca să-mi dau seama că au trecut peste 30 de ani de când l-am văzut prima oară. De atunci l-am mai văzut de 3-4 ori, mereu cu aceeași plăcere. Cum trecuse cam mult timp de la ultima vizionare, am… recidivat. Și nu mi-a părut rău deloc.

Reazanov, regizorul, și-a încheiat activitatea în 2007, cu un remake al filmului care l-a consacrat, ”Noapte de carnaval”, o sclipitoare comedie în care a debutat cea care avea să fie marea actriță L`udmila Gurcenko, decedată acum trei ani . Îndrăgita artistă, una din favoritele lui Reazanov, avea să joace și în ”Gară pentru doi”, un succes incontestabil al cinematografiei sovietice din 1982. Și nu pot să nu mă gândesc și la alte filme ale lui Reazanov  cu subiect asemănător – ”Ironia sorții” și ”Slujebnîi roman” (cred că la noi a rulat sub titlul ”Colegi de birou”).

Subiectul acestei încântătoare (tragi) comedii e banal. Aparent total deosebiți, din lumi diferite, un muzician și o chelneriță se întâlnesc în restaurantul unei gări și se îndrăgostesc unul de celălalt. Scenele comice se succed în cascadă, îmbinate cu un lirism și note tragice proprii filmului rus. Un regal de zile mari, susținut la cel mai înalt nivel de cei trei mari actori sovietici – ucraineanca Gurcenko, gruzinul Basilașvili și rusul Mihalkov. Dar, povestit, filmul n-are niciun farmec, trebuie văzut. Și, zău, n-o să regretați…

6 Responses to “ACEEAȘI GARĂ, ACEIAȘI DOI…”


  1. 1 Buci Khalifa
    Martie 22, 2014 la 23:27

    Incearca astea: „Black Sails”, „The Musketeers”, „The Blacklist”, „The Following” – seriale, „Mein bester Feind”, film, „Jiro dreams of sushi” – documentar. Astea asa, rapid, tre’ sa ma mai gandesc ce-am mai vazut bun…

  2. 2 Sam Murray
    Martie 23, 2014 la 09:29

    La filme avem gusturi diferite. Îmi plac și mie filmele de acțiune, dar ”Black Sails” sau ”The Musketeers” nu cred că am să le văd. În niciun caz ”The Following”… ”The Blacklist” am început-o, dar am renunțat după 2 episoade, mi se pare că se cam repetă treburile. Dar, fiind vorba de un actor care-mi place, James Spader, mă bate gândul să mai fac o încercare. De altfel, mi s-a întâmplat să renunț la ”Banshee”, sezonul 2, după 2 episoade care m-au plictisit, ca să văd ieri următoarele 5, care mi-au plăcut…
    ”Mein bester Feind” mi-a plăcut chiar foarte mult, mai ales că juca și Moritz Bleibtreu. O să încerc și ”Jiro”, deși, poate o să te surprindă, nu sunt fan sushi. La mine, numero uno e mâncarea chinezească… 😉
    Nu mai prididesc cu filmele, văd sute pe lună, iar lista celor lăsate ”on standby” crește mereu. O să mai scriu eu ceva…

  3. Martie 23, 2014 la 10:53

    Aseara, pe TVR2, a fost „Zbor deasupra unui cuib de cuci”. Eu am dat peste el intamplator – si normal ca l-am recunoscut de la primele cateva fotograme! 😀 – dar daca stiam de el mai devreme, anuntam si-aici, ca poate mai exista lume care nu l-a vazut inca.

  4. 4 shab
    Martie 24, 2014 la 05:28

    Daca e vorba de seriale, cu Breaking Bad nu ai cum sa dai gres ;). Welcome back, Toshiro, ma bucur ca esti ok!

  5. 5 Sam Murray
    Martie 25, 2014 la 07:41

    Să trăiești, tinere Shab! Cu ”Breaking bad” treaba e ciudată rău. M-am uitat pe IMDB și am văzut că are o notă uluitoare: 9.6! E media voturilor nu a 10-20 de cinefili, ci a 461863… Deci e clar că e un serial de excepție. Problema e că nu m-a atras subiectul și, până să mă hotărăsc, potrivit prostului obicei american, s-au adunat…5 sezoane și 62 de episoade, ceea ce e mult prea mult. Probabil că o să fac o încercare, dar sunt sigur că voi abandona după câteva episoade. Așa am pățit cu mai multe seriale, anunțate inițial în 8-10 episoade, care au fost lăbărțate exagerat și transformate în peltea, de ex. ”Prison Break” (pe care cu chiu cu vai l-am terminat), ”Elementary”, ”Revenge” (cruntă dezamăgire, după câteva episoade decente), ”Lie to Me” sau ”The Blacklist”. În schimb, aș mai fi urmărit un sezon, două, cu aceeași plăcere ”Borgia”, oprit din cauza costurilor, se pare… Ciudate gusturile oamenilor și greu să placă tot tuturor. De gustibus, deh…

  6. 6 shab
    Martie 25, 2014 la 11:06

    Ei, daca apuci sa urmaresti cateva episoade, cu siguranta nu-l vei mai abandona. Serialul e foarte bine construit, incepand intr-un stil bazat mai mult pe umor/actiune, presarat cu momente de thriller/drama si devenind din ce in ce mai ‘dark’ pe parcurs, urmarind, de fapt, exact evolutia morala a personajului principal – Walter White/Heisenberg. Give it a shot 😉


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Ovidiu pe CLARICE
Dawson pe CLARICE
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…
Sam Murray pe A DRAC` POLITICHIE…
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…

