21
Mai
13

WEEK-END PRELUNGIT


Nu, bre, n-am intrat în insolvență și nu l-am însoțit pe GgB. Pur și simplu am reușit să plec câteva zile  la munte. Dacă mă gândesc bine, de mult n-am mai avut așa o perioadă lungă de stat în București, cred că din septembrie sau octombrie n-am mai plecat. Deh, se-ntâmplă…

??????????Așadar, cinci zile de leneveală, de relaxare la Azuga. Bre, era așa o liniște… Mai toate hotelurile și pensiunile erau goale și străzile pustii, de ziceai că lumea-i mereu la biserică. Exact ce-mi trebuia. Hotelul, chit că era de patru stele, nu s-a comparat cu ”Nu mă uita” cel de trei stele, unde am stat acum câțiva ani. Ce să mai zic de ”Lux Garden”… Bine, acolo s-a lăsat și cu o gaură apreciabilă în bugetul familiei. Da` a meritat.

??????????Hotelul n-avea RCS, internetul nu mergea decât în hol, meciuri interesante nu se anunțau, așa că am stat fără fotbal. În schimb, am bătut plaiurile azugene, cu frecvente halte de ajustare – mai o berică, mai două… Plimbări scurte, cea mai lungă fiind până la păstrăvărie, cred că vreo doi kilometri, nu mai mult. Și uite că lenea a fost de bun augur dacă mă gândesc acu`. Aveam de gând să trec din nou pe-acolo la plecare, să iau câteva kile de pește. Numai că, în ultimul moment, am renunțat în favoarea unei vizite la Bușteni. Ne-a dus un taxi până la gară, unde aveam de gând să lăsăm bagajul. Surprise-surprise: gara Bușteni nu primește bagaje spre păstrare… Așa că trage troller-ul după tine, moșule… Noroc că am găsit o tanti cumsecade, care ni l-a ”găzduit”   în magazinul ei. Și-am luat-o-n sus, spre ”Silva”, dar ținta a fost mănăstirea Caraiman. Bre, să vedeți ce-au construit creștinii acolo… ??????????Ditai biserica (e încă în lucru – mai e mult de lucru la picturi…) și alte câteva corpuri de clădiri pentru slujitorii bisericii, dar și locuri de cazare pentru cei doritori de liniște într-un astfel de cadru. Am întrebat ce și cum și mi s-a spus că sunt condiții decente, cu baie proprie, dar se cere… participarea la slujbe… Mai era și un așa numit ”centru social-pastoral”. Am crezut că e un fel de bolniță, sau de azil. Aiurea! Era vorba de un centru de pregătire (cred că și popii îi zic training…) și organizare de diferite evenimente.

??????????Un țarc cu iepuri, porumbei și păuni, un bazin cu peștișori roșii  și un splendid exemplar de ciobănesc completează imaginea ansamblului.

??????????La înapoiere, pe o pajiște, o oiță cam tristă. Aflase și ea de meciul între naș și fin… Am mâncat la o terasă cochetă, după care ne-am îndreptat spre gară. La câteva minute după ce am ajuns s-a pus pe-o ploaie de zile mari, cu grindină. Ei, era de pomină să ne prindă în pădure… Ghinioanele au continuat: trenul avea o întârziere de 70 de minute (and still counting), așa că am luat alt tren. Am văzut că era R și am cerut tichete de loc. ”Urcați așa, că sunt locuri berechet…” mi s-a răspuns la casă. Păi, da, că acu` R nu mai înseamnă rapid, ci Regio, adică… personal. Vagoane cu etaj, ioc priză, așa că adio filme. Noroc că aveam o colecție de sudoku la mine…

La câțiva kilometri de București, vișina pe colivă: trenul s-a oprit din cauză că… se furaseră nu știu ce piese de la cale aferată. Deh, obiceiul cartierului… M-am gândit imediat că vajnicii protestatari împotriva harpagonului care a falimentat frumușață de club au luat măsuri extreme. Am ajuns acasă, la 10 noaptea, nu la 8, cum planificasem, ca să prind finalul derby-ului insolvenței. Vă dați seama ce s-ar fi ales de păstrăvii mei după atâta timp…

Mândri că sunt corsicani…

Am dat drumul la calculator, să văd ce a mai făcut grădinița… Parcă prevăzusem ceva văzând firma luminoasă de lângă stadionul-ruină: ”Opera comică” . Deh, cu tribune goale și cu milionul (sau cam pe-acolo…) de fani ce înțesaseră zona, singuri împotriva tuturor, elevii lui Rada au urmat și ei exemplul steliștilor: un blat de zile mari, că nu v-oți închipui că Marele Rapid poate să piardă altfel pe iarba fermecată a Giuleștilor… Și ce mândri erau cei câțiva corsicani pripășiți pe lângă comicăraia  cu clujenii. Spirtuali foc. Deh, spiritul care ne amuză. Of, și mai sunt două etape de chin…

5 Responses to “WEEK-END PRELUNGIT”


  1. Mai 21, 2013 la 14:11

    Cand se milogeau in ’98 sa le dea meciul Craiova – pe bani!!! – era normal, acum ca Steaua a jucat ca plua – gratis!!! – cu Viitorul sa ia si aia 3 puncte, e naspa. Bun asa. 😉

  2. 2 Velix Foiculescu
    Mai 21, 2013 la 15:19

    In weekend-ul asta nea Gigi, stapanu’ stelei si marele nedreptatit a vrut sa plece in Israel, sa se roage… N-a mai apucat saracu’ de el, si acum omul de bine si anti-comunist e la Rahova… Pana la urma marele stelist a intrat la „facultate”… 🙂

  3. 3 jeromelebanner
    Mai 21, 2013 la 19:11

    Sam, daca te referi la cladirea din dreapta, cum intri in curtea Manastirii Caraiman, acolo este un fel de scoala profesionala pt. copii nevoiasi.
    La azuga, pe partea stanga a drumului care duce la partia sorica, dupa vreo 500 de m din DN1, era un birt de zile mari cu pateuri si bere la halba si spirtoase si ciorba de burta. ma intreb daca o mai fi sau a fost si el inghitit de pensiuni sau sedii de banci

  4. 4 Sam Murray
    Mai 22, 2013 la 00:52

    @ marele stelist a intrat la “facultate”

    Își așteaptă pretinu` și mai nedreptățit…

  5. 5 Sam Murray
    Mai 22, 2013 la 01:04

    JL, pe clădirea aia scria ”Centru social”, dar n-am zărit niciun copil nevoiaș.

    La Azuga, am fost de două ori la ”Casa Azugeană”, unde am mâncat un mușchiuleț bine preparat și un surprinzător de bun cappuccino, cu multă frișcă. Și la ”Nu mă uita” am mâncat bine, un platou cald cu diverse cărneturi. Altfel, după cum am zis, cam pustiu prin localitate…


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Ovidiu pe CLARICE
Dawson pe CLARICE
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…
Sam Murray pe A DRAC` POLITICHIE…
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…

