15
Ian
13

SĂ CONTINUĂM…


…cu filmele …

A l’aveugle (2012 ) e un policier franțuzesc ce începe promițător. E descoperit cadavrul mutilat al unei femei, fără să existe semne de spargere și nici martori. Polițistul care efectuează ancheta are un aspect neglijent,  șifonat. Urmează alte câteva crime la fel de sângeroase, suspect fiind un… orb. Confruntarea dintre cei doi  are accente de Agatha Christie sau Simenon, dar ritmul e inegal, lâncezind pe alături.

Les lyonnais (2011), alt film franțuzesc, e încă unul din lungul șir al peliculelor cu și despre grupările infracționale, amintindu-mi pe alocuri de ”Clanul sicilienilor” sau ”Aventurierii”. De data asta e vorba de un clan… țigănesc. Țigani de-ai lor, nu Spoitori sau Cămătari… Edmond (zis Momon, jucat de Gérard Lanvin) și Serge (Tchéky Karyo ) sunt prieteni de mici. La un moment dat formează o bandă de spărgători, cunoscută drept  Lyonezii. Până sunt prinși și arestați. După eliberare, Momon, capul familiei, a renunțat la viața aventuroasă, pe primul loc fiind soția, copiii și nepoții. Serge, în schimb, nu s-a schimbat deloc. Și reapare. Iar, cu el, revin polițiștii, bandiții răzbunători și amintirea trecutelor vremuri.  Flash-back-uri repetate leagă cele două perioade, dând impresia că sunt prea aglomerate, poate o mini serie ar fi fost mai indicată… Pare un film deja văzut, nu? Un fel de ”Nașul” sau, mai degrabă, fiind un film franțuzesc, de ”Mesrine”. Dar un film ce se urmărește cu plăcere,  Gérard Lanvin și Dimitri Storoge (Momon tânăr) fiind la înălțime.

Argo (2012) e inspirat din fapte reale – operația de salvare a unor diplomați americani refugiați la Ambasada Canadei după ocuparea celei americane de către fanatici islamiști, în 1979. Planul de ”extragere” e bazat pe trimiterea unei echipe care să… toarne un SF în spectaculosul peisaj iranian. Pentru acest lucru e nevoie de strânsa cooperare cu Hollywood-ul, Alan Arkin și John Goodman fiind doi producători care se implică în acțiunea condusă de Ben Affleck. Tensionat, dar și pigmentat pe ici-acolo cu umor fin și o ușoară bășcălie la adresa Hollywood-ului, filmul a dat lovitura la Golden Globe, unde a ieșit cel mai bun film, iar Ben Affleck, surprinzător, a fost ales cel mai bun regizor!

Un film ceva mai vechi, din 1995, a fost ”Beyond Rangoon”, pe care l-am revăzut cu alți ochi acum, după ce am aflat mai multe despre mișcarea pentru democrație din Birmania/Burma/ Myanmar condusă de Aung San Suu Kyi. Americanca Laura Bowman (Patricia Arquette) încearcă să uite de tragica pierdere a soțului și fiicei sale, făcând o excursie în Birmania, însoțită de sora ei.  E vremea unor mari demonstrații și a represiunii violente din partea autorităților. Laura își pierde pașaportul și e nevoită să traverseze țara în speranța de a ajunge în Thailanda. Nu mi-a plăcut niciodată de Patricia Arquette, dar aici face un rol excelent, secondată cu brio de profesorul U Aung Ko, cu figura lui de înțelept asiatic, obișnuit să reziste tuturor persecuțiilor și vicisitudinilor vieții. Și să nu uităm coloana sonoră a lui Hans Zimmer, acest Enio Morricone al epocii electronice…

Și ”Carla’s Song” (1996) are o temă oarecum asemănătoare. George e un șofer de autobuz din Glasgow. Aici o cunoaște pe Carla, o imigrantă  nicaraguană, marcată de teroarea din țara ei natală, unde iubitul ei dispăruse, iar ea abia scăpase, nemaiștiind nimic de ai ei. George pleacă împreună cu ea în Nicaragua, unde amintirile trecutului, dar și nedeclaratul război al SUA împotriva rezistenței sandiniste, îi aruncă în mijlocul unor evenimente tragice. Ca întotdeauna, Robert Carlyle (vi-l amintiți, poate, din ”Full Monty” sau ” Hitler: The Rise of Evil ”) e impecabil, Scott Glenn are și el o apariție impresionantă, în rolul unui expat american, iar necunoscuta actriță din Nicaragua Oyanka Cabezas  e o Carla credibilă.

22 Responses to “SĂ CONTINUĂM…”


  1. Ianuarie 16, 2013 la 20:25

    Filmul „Amour”, ala nominalizat la Oscar, parca: http://fastupload.rol.ro/video/25f7aaf0172b6aed5b6a7e9010509ff2.html

    Eu n-am avut rabdare sa-l urmaresc.

  2. Ianuarie 16, 2013 la 20:45

    @Lari
    1. Filmul e demential, fa-ti timp sa-l vezi, totusi. 😉
    2. Un link functional si pentru cei care n-au cont de feisbuc:
    http://onlinesubtitrat.net/amour-film-online-2012-gratis

  3. Ianuarie 16, 2013 la 21:23

    MULTZAM pentru sfat! Ii dau un restart cand o sa fiu ceva mai linistit cu timpu’.

    Bai, mi-a placut teribil de mult cum a jucat Denzel in „Flight”!

  4. 4 Priapus
    Ianuarie 16, 2013 la 23:42

    Hai sa bag si eu niste filme vazute: Reykjavik-Rotterdam, film islandez, actiune, bunicel, Brat, film rusesc mai vechi, bunicel si ala, Der letzte Zug, film nemtesc, evrei in drum spre Auschwitz, The Edge (Kray), un alt film rusesc, bunicel, de actiune, Headhunters, norvegian, cu Nicolaj Coster-Walday, tat actiune, mi-a placut foarte mult, The Trap (Klopka) un film sarbesc (ma rog, bosnia-herzegovina), ff bun. S-or mai fost, numa tre sa-mi mai amintesc… 🙂

  5. 5 Priapus
    Ianuarie 17, 2013 la 00:13

    Nah, ca era sa uit: Ne te retourne pas, daca vreti sa le vedeti pe Sophie Marceau si Monica Belucci in acelasi film… 🙂

  6. 6 Sam Murray
    Ianuarie 17, 2013 la 10:30

    Mda, chit că-s mare amator de filme ale unor cinematografiii mai puțin cunoscute, nu m-am încumetat să văd filmul islandez. Poate-i cazul să reconsider…
    Dacă ai văzut ”Brat`”, e musai să vezi și partea a doua…
    ”Der letzte Zug” e un film foarte dur, pe alocuri greu de suportat. L-am văzut cam în aceeași perioadă cu ”The Boy in Striped Pajamas”, filmul ăla tulburător cu copilul șefului de lagăr, care se împrietenește cu un puști evreu de după sârma ghimpată, îmbrăcat în ceea ce i se părea o pijama în dungi.
    ”Krai” își așteaptă rândul de vreo doi ani, cred, ca și ”Hodejegerne”. Mereu apare altceva nou…
    De ”Klopka” n-am auzit, iar ”Ne te retourne pas” nu putea să-mi scape, bineînțeles. Ce naiba, era cu Monica Bellucci… 😉

    P.S. Am verificat pe lista de filme văzute. O să râzi, am văzut ”Klopka ” acum câțiva ani, dar nu-mi amintesc nimic de el. Nici măcar trailer-ul nu mi-a fost de folos. Am uitat complet. Bine, e normal la ritmul în care văd filme. E și vârsta, nu? 😉

  7. 7 jeromelebanner
    Ianuarie 17, 2013 la 10:40

    Ne te retourne pas 🙂

  8. Ianuarie 17, 2013 la 13:26

    Ioi, Tosh, o ai pe Sophie Marceau acolo si tie-ti fug ochii dupa Monica Bellucci? 😆

  9. 9 Sam Murray
    Ianuarie 17, 2013 la 13:44

    Ei, acu-i destul de greu să nu-ți fugă ochii. Ba-n stânga, ba-n dreapta…

  10. 10 Ovidiu
    Ianuarie 17, 2013 la 13:55

    ptiu, bre, fi-ti-ar handbalistele sa-ti fie! 😀

  11. Ianuarie 17, 2013 la 14:21

    Oh, yeah!!!!!!!!! 😀

  12. 12 jeromelebanner
    Ianuarie 17, 2013 la 15:29

    Sophie Marceau (n. 17 noiembrie 1966

    Monica Anna Maria Bellucci

    Naștere

    30 septembrie 1964

    Gerontofililor

  13. 13 Sam Murray
    Ianuarie 17, 2013 la 15:55

    Uite un bonus de la unul din gerontofili: http://www.youtube.com/watch?v=xw0-_0to8Pg

  14. Ianuarie 17, 2013 la 16:25

    Pentru mine? Pai ti-am mai zis – am o fosta colega de facultate care seamana biniditat cu ea. Si e ceva mai tinerica. 😀

  15. 15 Sam Murray
    Ianuarie 17, 2013 la 16:31

    Nu, bre, pentru marțianu` care cată buletin exotic. Auzi, cică-l bate gându` spre zona parcului Titan. Păi acilea-i gerontofilu Sam, care mai e și țopârlan roș-albastru… 😦

  16. Ianuarie 17, 2013 la 16:44

    Am senzatia ca JL e un piculete mai maricel ca mine, deci cu atat mai putin i s-ar potrivi termenul de gerontofil in cazul Monica Bellucci. 😉

  17. 17 Ovidiu
    Ianuarie 17, 2013 la 16:46

    bre, te pomenesti c-om fi trecut de cateva ori unu’ pe langa altu, ca bat si io drumu’ destul de des in zona. data viitoare imi iau fularu’ gakben albastru 😀

  18. 18 Sam Murray
    Ianuarie 17, 2013 la 16:50

    ”Gakben”? Nicule, tu ești? 😆

    Vezi că e riscant să te afișezi cu fularu-n cauză. Unii-s daltoniști și ar putea să creadă că-i alb-vișiniu… 😉

  19. 19 jeromelebanner
    Ianuarie 17, 2013 la 20:48

    Mie nu mi s-ar potrivi termenul de gerontofil nici in cazul Raquel Welch, hehe

  20. 20 Priapus
    Ianuarie 23, 2013 la 23:09

    Din nou seriale… V-as recomanda :”Wallander” seria britanica, cu Kenneth Branagh (nu-s mullte, trei sezoane a cate trei episoade), sau seria suedeza…. Sunt adaptari dupa cartile lui Henning Mankell (tre’ sa recunosc ca n-am auzit de el pana acum), insa cica is destul de bune. De asemenea, o serie franceza, Engrenages. By the bye, pentru cei are au citit cartea, The pillars of the earth, si au vazut adaptarea (excelenta, Starz a facut treaba buna), a aparut World without end, adaptarea dupa partea a doua a romanului lui Ken Follet. Intamplarile au loc tot in Kingsbridge, la 150 de ani dupa Pillars of the earth. N-am apucat sa-l vad, dar am citit ca nu se ridica la inaltimea lui Pillars, nemaifiind produs de Starz. Daca il vedeti inaintea mea, dati cu parerea… 🙂

  21. 21 Priapus
    Ianuarie 24, 2013 la 01:27

    Acu’ vazui: pe 9 noiembrie 2012 o fost facut „Sir”… Nicely done, Sir Kenneth Branagh!

  22. 22 Sam Murray
    Ianuarie 24, 2013 la 10:30

    Filmele polițiste și de spionaj suedeze par la modă, mai ales după cele trei cu fata tatuată. Am văzut cele trei serii, destul de reușite, și urmează să fac o comparație cu versiunea în engleză cu Daniel Craig. Am mai văzut câteva de spionaj cu capitanul Hamilton, așa și așa, și am în standby seria cu John Falk (12 filme) sau ecranizările după Lisa Marklund (8 filme). Au mai fost și alte câteva filme separate, cu actori care au făcut apoi carieră la Hollywood, gen Stellan Skarsgard sau Lena Olin. Am ezitat la ”Wallander”, dar cred că o să trag seria cu Brannagh. Pardon, Sir Kenneth… Oricum, mi se pare o cinematografie interesantă.

    Despre ”The Pillars of the Earth” am scris la vremea lui – excelent film, pe care l-am completat cu un film despre perioada ciumei negre – ”Black Death”, tot cu Eddie Redmayne.”World without End” l-am văzut la sfârșitul anului trecut, n-am apucat să scriu despre el (mă gândeam la o postare despre toate mini-seriile văzute în ultima lună). Da, parcă n-a mai avut același impact, dar l-am urmărit cu mare plăcere și face parte din filmele pe care le-am păstrat. Abia aștept să citesc ultimele cărți ale lui Ken Follett, ”The Century Trilogy”, o saga care va acoperi cele două războaie mondiale, dar și perioada războiului rece, prin prisma câtorva familii. Sună promițător și, precis, se vor face și filme…


Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


