20
Noi
12

AL 23-LEA BOND


Desigur, Daniel Craig n-are charme-ul lui Sean Connery sau Roger Moore, mulți nu suportă ideea că Bond nu mai arată ca Pierce Brosnan, sau măcar ca Timothy Dalton, dar, zău, omul mi se pare cel mai potrivit pentru rolul spionului care are permisiunea de a ucide inamicul, for Queen and country. N-o fi frumos, dar are o ținută fără cusur și o privire care-ți spune clar că are licence to kill

Ultimul Bond mi s-a părut destul de diferit de celelalte. Au fost destule filme în care apăreau momentele de plictis, în ciuda scenelor de un senzațional deosebit, sau a unor Bond-girls superbe. Nici acum nu lipsesc fetele frumoase, Bérénice Marlohe intră cu succes în lungul șir care au apărut în cei 50 (cincizeci!!!) de ani de existență pe ecran a eroului lui Ian Flemming… Pentru amatorii de efecte speciale există aruncarea în aer a sediului MI6 (!!!) sau a tunelului metroului londonez . Dar, de data asta, greutatea filmului se mută de la efectele spectaculoase (chiar dacă ele nu lipsesc cu desăvârșire) la chestii mai subtile. Se remarcă subiectul mai închegat și personajele mai solide – Judi Dench  (M), impecabilă ca întotdeauna, sau excelentul Javier Bardem în rolul maleficului Silva, care – după părerea mea – merită coronița.

Silva, fost agent MI6, vrea să se răzbune pe M pentru trecute păcate. Machiajul, grimasele, privirile, replicile și modul de a le rosti ni-l arată din nou pe marele actor remarcat în ”Biutiful” sau ”No Country for Old Men”, de exemplu… Ce s-o mai lungesc, de mult nu mi-a plăcut atât de mult un film de acțiune. Și, zău, n-am simțit nevoia să mă duc după o bere sau un snack, am urmărit filmul cap-coadă. Asta și pentru că regizorul e Sam Mendes, cel care a făcut ”Road to Perdition”. Iar Sam Mendes ne anunță că e pus pe turnat un nou Bond. Al 24-lea.  Așteptăm…

A, și să nu uităm tema muzicală, susținută de Adele.

21 Responses to “AL 23-LEA BOND”


  1. Noiembrie 21, 2012 la 02:39

    Mie Daniel Craig mi se pare cel mai potrivit James Bond ever!
    La frumusete nu ma bag, dar stiu cateva tipe care il cam plac.

  2. Noiembrie 21, 2012 la 02:42

    PS
    E Dench. Judi Dench. 😉

  3. Noiembrie 21, 2012 la 02:44

    Inca ceva – Sam Mendes a facut si ‘American Beauty’, cred ca mai important decat ‘Road to Perdition’.

  4. 4 Sam Murray
    Noiembrie 21, 2012 la 10:48

    Dench, bre, Judi Dench… Așa-i când scrii cu gându` la pârdalnica aia de Bérénice 😉
    La cei 77 de ani ai ei, Dame Judi Dench are mari probleme cu vederea și, din păcate, se pare că e ultima oară când o mai vedem ca M. Locul îi va fi luat de Ralph Fiennes, dacă se ține cont de finalul lui ”Skyfall”.

  5. Noiembrie 21, 2012 la 11:05

    Aha, altul caruia ii place de Bérénice. 😛

    Da, probabil ca Ralph va fi noul M. Dar ce-ar fi sa fac eu cateva serii de James Bond? 😀

  6. 6 Sam Murray
    Noiembrie 21, 2012 la 11:14

    Cu mulți ani în urmă citisem cartea unui bulgar, i-am uitat numele, despre aventurile unui spion de-al lor, Avakum Zahov. Mi s-a părut foarte reușită și am așteptat și urmări. Am aflat că ar fi scris o carte de mare succes, ”Zahov vs. Bond”, ce stârnise interesul Hollywood-ului pentru ecranizare. S-au opus moștenitorii lui Flemming, care au interzis folosirea numelui Bond. Nici azi n-am făcut rost de carte, cred că ar fi fost interesantă.

    P.S. Ia uite ce găsesc pe wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Avakoum_Zahov_versus_07. Nici nu știam că s-a tradus în engleză. O să încerc la iarnă, când ajung în Bulgaria, să caut, poate o au pe-acolo în bulgărește. Deși e greu de crezut, subiectul pare prea pro-comunist… Văd că după ”aventuri” s-a făcut și serial. Pe-ăsta-i musai să-l găsesc!

  7. Noiembrie 21, 2012 la 11:22

    Nu, eu ma refeream la Bond-Bond. 😉

  8. 8 Sam Murray
    Noiembrie 21, 2012 la 11:44

    Of, ce ne-am face fără GUGU… Am dat search și am și găsit cărțile pe care le căutam: ”Ultimele aventuri ale lui Avakum Zahov” (în bulgară) și ”Zahov vs. 07” (în rusește). O să-mi fac vreme să le răsfoiesc. Serialul TV nu-l găsesc, poate l-or avea acolo pe DVD…

    Cât despre Bond-Bond, cred că e coada cam lungă la făcut filme… 😉

  9. Noiembrie 21, 2012 la 11:48

    Da-mi si mie pe mail cartea in ruseste, bitte!
    Cu ocazia asta mai invat si eu. 😉

    Cat despre Bond-Bond, cine stie. 😉

  10. 10 Ovidiu
    Noiembrie 21, 2012 la 12:08

    bre slavofililor, da’ voi aveti vreo cat de mica tresarire de constiinta cand descarcati filme si carti de pe net? 😀

  11. Noiembrie 21, 2012 la 12:28

    Nu suntem slavofili, poate cel mult slavofoni – faptul ca intelegem ruseste sau polona nu inseamna ca suntem slavofili. 😉

  12. 12 Ovidiu
    Noiembrie 21, 2012 la 12:37

    stiu care-i diferenta si am folosit termenul corect, cel putin in cazul lui Toshiro. si nu e de rau 😉

  13. 13 Sam Murray
    Noiembrie 21, 2012 la 15:29

    Ovidiule, mi-e teamă că folosești greșit termenul. Slavofil implică o nuanță de simpatie, de ”pro”, pe când eu aș spune că, la mine, e mai mult un studiu, pentru a cunoaște și a înțelege. Nu cred că mi se poate aplica eticheta de ”fil” nici chiar în cazul nemților sau japonezilor, pe care îi admir în multe privințe. A, poate ”românofil”. Dar, vai, de prea multe ori dau de rumânași pe care i-aș ține numa-n palme cu picioru`…

    A, da, și stau rău de tot cu tresăririle alea. Descarc la greu, că nu știu când se pune sigiliu pe capac…

  14. 14 Shab
    Noiembrie 21, 2012 la 20:50

    De gustibus, I guess.. Pe mine ma zgarie pe ochi chestiile ilogice sau stupide, asa ca nu am putut trece peste planurile atat de bine ticluite de genialul (exagerat de genialul) Silva, care insa nu-si mai batea capul cu finalitatea lor.. Bun, ma las arestat, distrug jumatate din Londra, imi infiltrez 100 de oameni in politie, iar lovitura de gratie va fi…. un pac-pac penibil, respins de doi oameni. Identica lupta finala.. Cam tampitel nenea Silva, pentru asa un geniu. Probabil era orbit de ura.. As mai remarca faptul ca M moare in urma planului (de asemenea stupid) lui J.B., deci… mr. Bond.. you failed! Concluzia? Bond e o epava dpdv fizic si psihic, o rapeste pe M ca sa o foloseasca intr-o capcana, M moare, J.B. e reprimit in agentie si primeste o noua misiune instantaneu. No logic whatsoever. In plus, mi s-au parut putin jenante momentele care bateau (deloc subtil) apropouri legate de vechile filme ale seriei. Sorry, eu ii dau un 6/10

  15. 15 jalabert
    Noiembrie 21, 2012 la 21:48

    filmele james bond sunt o mizerie. nu imi explic cum pot placea unor oameni inteligenti. cel mai misto a fost ala cu poker-ul 🙂

  16. 16 Priapus
    Noiembrie 21, 2012 la 22:11

    Is cam puerile, ce-i drept, dar cine o zis ca-s inteligenti tipii care se uita la BJ??? 🙂

  17. Noiembrie 22, 2012 la 01:53

    @Everybody
    De gustibus, vorba lui Shab.

    @Priap
    BJ, bre, pe bune? 😆
    Happy Thanksgiving!

  18. Noiembrie 22, 2012 la 13:13

    Io n-am mai vazut un Bond din anii ’90, de la ala cu melodia Tinei Turner.

    Pe de alta parte, mi-a placut mult ideea unui film, „In Time” (http://www.imdb.com/title/tt1637688/).

  19. Noiembrie 22, 2012 la 13:19

    Bre, Lari, ce prezinti tu acolo e subiectul. Ideea e altceva. Crede-ma, chiar ma pricep la dudele astea. 😀

  20. Noiembrie 22, 2012 la 13:29

    Am dat acel link pentru a va face o idee.

    Uite filmu’, na: http://fastupload.rol.ro/video/bf10d355b66127bca174b8e362caf5d3.html 🙂

  21. Noiembrie 22, 2012 la 13:40

    Oooooo, danke, danke! 😉


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Ovidiu pe CLARICE
Dawson pe CLARICE
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…
Sam Murray pe A DRAC` POLITICHIE…
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…

