27
Aug
12

SPORT ÎN EPOCA DE AUR


Se știe, doar Steaua și Dinamo făceau matrapazlâcuri. V-o poate confirma orice corsican… Alții, nici usturoi…

Prosportul de azi prezintă un interviu al lui Ioan Viorel cu Fane Cioacă, fostul jucător al Craiovei (AICI). Subiectul? Transferul lui Dobrin la Craiova, în 1974. Dacă, până acum, se spunea că Adrian Păunescu ar fi stat la baza acestei mutări, iată că apare o altă versiune. Autorul ”răpirii” Gâscanului a fost un anume Nicolae Ionescu. Acesta era directorul de la Întreprinderea de Osii și Boghiuri Balș. Cică nea Nae, după ce a discutat la telefon cu Dobrin și, care i-a spus că propunerea se poate discuta, s-a dus la Pitești pregătit pentru tot: ” două autotrenuri după el, hotărât să rezolve pe loc şi să-l şi mute pe Dobrin în Bănie.” Dobrin ar fi cerut o sumă imensă pentru vremurile acelea: 150.000 de lei. Drept care ” Ionescu, care venise pregătit, a băgat mâna în buzunar şi a scos banii.” Bre, da` ce buzunar special tre` să fi avut… Că doar era vorba de 15 teancuri… În fine, Dobrin a luat banii, Ionecu a încărcat mobila și… cap compas Craiova!  Erau și probleme, desigur: ” Argeşul nu era de acord să-şi dea cel mai bun fotbalist. Mai mult, oamenii din Piteşti ameninţau că nu mai merg la muncă dacă Dobrin este lăsat să plece!” După două luni și jumătate de discuții, s-a bătut palma:  ”Argeşul a cerut trei jucători şi o sumă de bani, condiţii acceptate de olteni”,  totul urmând a se parafa la FRF. Șeful secției de fotbal a Craiovei era Constantin Barbu, rector al Facultăţii de Agronomie din Craiova. Barbu s-a dus întâi la Ministerul Învățământului, unde a întârziat. Supărați, argeșenii, la ordinul primului-secretar al Comitetului Judeţean de partid Argeş, au plecat și transferul a picat…

Și Hagi era să ajungă la Craiova. Nu era prima dată când Craiova ademenea un fotbalist cu posibilitatea de a obține patalamaua pentru care alții învățau de le săreau capacele. În 1973, Steaua îl luase pe Fane Sameș de la Craiova, la schimb cu Costică Ștefănescu. Craiovenii au încercat să-l atragă și pe Puiu Iordănescu. Ce dacă Puiu se exprima greu și nu era deloc prieten cu cartea? Admiterea ar fi fost rezolvată imediat, iar, peste 5 ani, țara ar fi avut cu un economist mai mult… Gică Hagi dăduse examen (?!?) și fusese admis (cum altfel?) la Institutul de Studii Economice Craiova. Dar mai erau și alți pasionați de fotbal, nu numai mahării de partid și de stat din Craiova… Unul se numea… Nicu Ceauşescu. La ordinul lui, dosarul studentului Hagi Gheorghe a fost luat și dus la București, s-a făcut rapid un transfer la ASE (deși legea preciza că așa ceva nu era posibil decât la un an după admitere), dar și la …Sportul Studenţesc! Acum câțiva ani, Corneliu Stroe, fostul președinte al Craiovei, afirmase că în spatele ”deturnării s-ar fi aflat… Il Luce, iar Hagi i-ar fi mărturisit: «Lucescu mi-a spus că, dacănu mă prezint la Sportul, mă scoate din echipa națională, riscând să fiu și suspendat.» Amănunte de care se uită subit, repetându-se la infinit că Steaua l-ar fi furat pe Hagi de la sărmana echipă studențească din București…

18 Responses to “SPORT ÎN EPOCA DE AUR”


  1. August 27, 2012 la 13:13

    Gizascraist!!! 150000 atunci insemnau doua masini! Cine n-a trait pe vremea aia se poate amuza de suma, dar eu stiu bine ce sacrificii se faceau ca sa strangi acei bani, ca familie normala.

  2. 2 Sam Murray
    August 27, 2012 la 13:25

    150.000 = 2 Dacii, deci maximum 10.000 de euro azi, așa e.
    Dar 150.000 însemna 2000 de kg. de salam de Sibiu, adică vreo 25-30.000 de euro…
    Sau un salariu bunicel pe 6-7 ani…
    Ca familie normală nu știu câți reușeau să strângă 150.000 grămadă. Ăia, raportat la condițiile de atunci, erau bani buuuuuni…

  3. 3 Anto
    August 27, 2012 la 13:27

    Cred ca „buzunarul” ala in care au incaput cele 15 teancuri era de fapt o punga de 1 leu. Altfel, de unde era sa-i vina lui Gigi ideea, cand i-a alergat pe bistriteni? 😆

  4. August 27, 2012 la 13:30

    LOL, Tosh, ai mei abia au reusit sa stranga de un Oltcit si l-am luat ca avea tata „pile” la Craiova. Facea misto de noi tot cartierul – Renault vs. Citroen. 😀

    @Anto
    Inviasi? 😆

  5. 5 Sam Murray
    August 27, 2012 la 13:33

    Aici cred că ai dreptate, Anto. Totul se punea în pungi de-un leu, de la ceapa verde la ”atenții”. Da` asta îmi aduce aminte de un amic de-al meu ajuns vameș în port. La primul control pe un vas, căpitanul le-a dat cartușe de țigări, sticle de whisky și el și-a întrebat colegii mai vechi: ”Da` unde le băgăm?” ”În buzunarul pantalonilor.” Pentru că buzunarul era până la manșetă. Iar, la coborâre, vameșii noștri mergeau ca roboții…

  6. 6 Sam Murray
    August 27, 2012 la 13:38

    Bre, apartamentul meu cu trei camere costa 70.000 cu banii jos… Noroc că era sistemul ăla cu împrumut de la CEC, cu dobândă mică, așa că am plătit 25 de ani rate, până la valoarea de 102.000. După revoluție, ajunsese rata lunară (inițial, un sfert din salariul meu!) cât un bilet de autobuz, așa că am plătit ultimii 20-30.000 cash. La naiba, în dolari nu știu dacă depășea 100-150. Și avea balta pește…

  7. August 27, 2012 la 13:41

    Cand eram mic, mama imi aducea din deplasari banane. Cam un snop. Vara. Ceea ce era mare lucru! Ulterior aveam sa aflu ca lua cate 7, pentru vama. La noi ajungea snopul ala si luam o banana pe care o imparteam la toata familia la masa. Ce boi au fost ai mei ca n-au ramas afara! Dar ii inteleg – bunicul meu era colonel de artilerie si l-ar fi impuscat pe loc daca ai mei ramaneau cu mine la vreun concurs.

  8. August 27, 2012 la 13:46

    Noi am stat cu chirie in Pantelimon, greu am reusit sa ne cumparam apartamentul atunci, cu imprumuturi si alte alea. Iar bunicii si-au bagat picioarele, ca aveam de luat de la strabunicii mei averi de nedescris!

  9. 9 Anto
    August 27, 2012 la 13:55

    @Dawson „Inviasi?”

    Ei, n-am fost chiar mort, desi am tras ceva bericioaice zdravene in ultimele zile… 😉 Fost-am plecat intr-un mic sejur.

  10. 10 Sam Murray
    August 27, 2012 la 13:58

    Ești tare, bre, Anto… Pe mine m-a ținut jarul în casă, că au ajuns să mă întrebe colegii cum de mă abțin să nu plec pe undeva. Stai să se răcorească nițel și iar o iau la picior…
    Fiindcă ai pomenit de bericioaice, am bătut recordurile în vara asta…

  11. August 27, 2012 la 14:05

    LOL! Eu asta-vara. 😀
    De fapt cred ca-n America de Sud am bagat cele mai multe beri. 😆

  12. 12 Ovidiu
    August 27, 2012 la 14:05

    Si io am baut bere in loc de apa in ultima luna. Si cred ca mi-am doborat recordu’ personal la gratare.

  13. August 27, 2012 la 14:09

    Apropo de Oltcit, tin minte ca unchiul si matusa mea de la Arad aveau mai multi bani si, inainte de a ne lua noi, si-au luat ei un Oltcit rosu de zicea mama ca intra vaca-n el. 😆

  14. 14 Sam Murray
    August 27, 2012 la 14:25

    Ha-ha! Eu cu mașinile nu m-am avut bine niciodată. În schimb socru-meu era diliu. Începuse cu motocicletă, continuase cu Wartburg, apoi Dacia 1300, cu care a făcut excursia de care-mi pomenesc mereu el și nevastă-mea – 17 țări din Europa, și-a schimbat-o cu altă Dacie, neagră ( 😉 ) și acu` are un Renault de nu`ș care…

  15. 15 Sam Murray
    August 27, 2012 la 14:27

    @cred ca mi-am doborat recordu’ personal la gratare

    Eu am trecut la castroane de salată, mai puțin grătare. Să mai coboare termometru`. A, să nu uit de mâncarea chinezească, tot asta rămâne number one!

  16. August 27, 2012 la 14:31

    Lol, bre – am si eu o realizare in vara asta: am dat burta jos aproape de tot! La cei 1,82 ai mei am acum 83 de kile. 😀

  17. 17 Anto
    August 27, 2012 la 14:51

    Deci chiar te-a consumat rau suspendarea asta, Dawson… 😆

  18. 18 Sam Murray
    August 27, 2012 la 14:59

    Nu suspendarea, ci încetarea ei… 😆


Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Sam Murray pe EUROPO, VENIM. DA` NU STĂM…
Ovidiu pe EUROPO, VENIM. DA` NU STĂM…
Красная Армия pe TREZIȚI-VĂ, BRE!
Ovidiu pe LA TREABĂ!
Ovidiu pe TREZIȚI-VĂ, BRE!

