23
Iul
12

O COMEDIE


De peste o lună n-am mai scris despre filme. Asta nu înseamnă că n-am mai vazut nimic, dimpotrivă… Uite, chiar ieri, am văzut o comedie franțuzească numai bună să mă facă să uit de bălăcărelile politice cu care ne sufocă televiziunile.

Vă amintiți, desigur, de cele trei filme din seria ”Les visiteurs”. Pe lângă acest monstru sacru al cinematografului, care este Jean Reno, am remarcat și sâcâitoarea prezență a atât de antipaticului personaj jucat de un actor pe care nu mi-l aminteam de undeva. Era Christian Clavier. La acea vreme (1993) avea în spate o grămadă de filme – e născut în 1952 -, majoritatea comedii, în care Clavier practica un umor gros, agasant, iritant. Dar ”Les visiteurs ” avea să însemne consacrarea. A fost  Astérix, dându-i replica celuilalt uriaș actor francez, Gérard Depardieu, sau incredibilului Roberto Benigni. A urmat rolul lui Thénardier din mini-seria TV după ”Mizerabilii”, pentru a ne arăta și o altă fațetă a talentului său, interpretându-l pe… Napoleon. Și n-a făcut-o deloc rău… În ultimii ani a apărut în ecranizări după ”Bolnavul închipuit” și ”Burghezul gentilom” ale lui Molière, sau în remake-ul după ”La cage aux folles”. Versiunea originală, o comedie despre un cuplu de homosexuali, cu Ugo Tognazzi și Michel Serrault, fusese urmată de o a doua serie, pentru a fi turnată și în S.U.A., cu Robin Williams și Gene Hackman.

Și în cel mai nou film al său,”On ne choisit pas sa famille”, în care e realizator, scenarist și actor, tema homosexuală e folosită pentru a produce situații comice. Christan Clavier este César, un dealer de mașini aflat în pragul falimentului. Sora sa, Alex (frumoasa Helena Noguerra – să vedeți cum poate arăta o femeie la 43 de ani…) e, vai, lesbiană și trăiește împreună cu Kim. Ele vor să adopte o micuță thailandeză. Numai că legea thailandeză prevede că adopția nu o poate face decât un cuplu. Așa că Alex îi oferă fratelui său 50.000 de euro pentru a se da drept soțul lui Kim. În Thailanda, ei sunt asistați de un doctor basc, interpretat de Jean Reno. Situațiile și dialogul sunt uneori de un umor nebun, Jean Reno ajungând (bineînțeles…) să se îndrăgostească de Alex, iar César încurcând lucrurile la fiecare fază. În final, toți se regăsesc la Paris, unde Jean Reno spune: ”Mi se pare că voi sunteți familia mea și sunt foarte fericit.” Făcând fețe-fețe (fără raportul său, adopția ar fi putut fi anulată…), César zice și el: ”Și eu. Noi toți. E minunat, nu?” Cuvinte care anunță o urmare? Mă înscriu de pe acum la vizionare!

 

1 Response to “O COMEDIE”


  1. Iulie 23, 2012 la 23:12

    Eu m-am uitat aseara pe TVR la „Helen of Troy”. Dragutel. Si dragutica foc Elena (Sienna Guillory). Blonda, evident. 😀

    Insa filmul asta de care zici e de vazut. Christian Clavier mi-a ramas in minte cu celebra replica „O-ke”. 😆

    PS
    And I love lesbians. 😛


Lasă un răspuns

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Ovidiu pe CLARICE
Dawson pe CLARICE
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…
Sam Murray pe A DRAC` POLITICHIE…
Dawson pe A DRAC` POLITICHIE…

