23
Apr
12

PAȘTELE BLAJINILOR


Paștele Blajinilor este o tradiţie mai puțin cunoscută, când se pomenesc morţii. Biserica recomandă creştinilor să nu o ţină ca zi de sărbătoare. Asta nu-i împiedică pe țigani să încingă adevărate chefuri în cimitire.

După meciul Vasluiului cu Steaua, fostul rapidist Marius Constantin a arătat că e un bun cunoscător al tradițiilor corsicane. Iată-l în toată splendoarea lui:

Deh, se-adeverește vorba că țiganu-i țigan și-n ziua de Paști…

14 Responses to “PAȘTELE BLAJINILOR”


  1. 1 Nic
    Aprilie 24, 2012 la 08:56

    Pai ce striga? Din filmuletul ala nu se intelege nimic… Poate ai gresit link-ul…

  2. 2 Sam Murray
    Aprilie 24, 2012 la 10:17

    N-am greșit, bre… Că nu se-nțelege, asta-i altă treabă. Dar, din ce scrie presa, a strigat în corsicană. Ceea ce strigă toți clonații ăia dintre ruine. E drept, nu te poți aștepta la altceva de la ei. Nici măcar în ziua de Paști. Tradiție locală, deh…

  3. 3 Ovidiu
    Aprilie 24, 2012 la 11:18

    cum nu se-ntelege? hai sa fim seriosi…

  4. 4 Sam Murray
    Aprilie 24, 2012 la 13:02

    Ce auz fin ai, bre… 😉

  5. 5 Laurentiis Stralucitarios
    Aprilie 24, 2012 la 17:37

    pai ce faci cronike faci ura de rasa?

  6. 6 Sam Murray
    Aprilie 24, 2012 la 18:42

    Nu, Strălucel, amintesc doar de vechi vorbe din popor. Cu conotații pascale…

  7. 7 Nic
    Aprilie 25, 2012 la 08:19

    In fine.. eu n-am auzit nimic distinct in filmuletul ala, chiar eram curios…Oricum, meciul a a fost la aproape o saptamana dupa Sfintele Sarbatori… Ce-i drept, anumite urari se fac in mod frecvent pana la Inaltare…

    Cu ani in urma, la inceputul tumulltuosilor ani ’90, regretatul poet Ioan Alexandru a socat audienta salutand cu „Hristos a Inviat” la o adumare publica undeva in preajma Craciunului. Multi l-au luat peste picior pt. asta, dar in esenta Iaon Alexandru avea dreptate…

  8. 8 Sam Murray
    Aprilie 25, 2012 la 09:13

    Un comentariu cel puțin caraghios… Meciul a fost în Săptămâna Luminată, dar și în preajma Paștelui Blajinilor, o sărbătoare (biserica ortodoxă n-o prea admite…) maculată de chiolhanele trase de țigani prin cimitire. Curiozitatea ta, Nic, poate fi satisfăcută ușor. Ce putea să strige un handicapat ca ”Spartanul” Giuleștilor? Salutul rapidist, chintesența veșnicei frustrări a fanilor echipei sărmane. Poți să-l întrebi, de exemplu, pe brațul înarmat al forumului de la secret. Pe vremuri, când m-au invitat băieții de la Radio Totalsport la o emisiune, filozoful mecanic s-a simțit dator să-mi adreseze salutul care-i umple gura…

  9. 9 Nic
    Aprilie 25, 2012 la 11:16

    Regret ca am pierdut emisiunea respectiva de pe Toatalsport (cea cu Toshiro) … imi amintesc de cea cu Trevizes si chiar nu stiu la ce te referi… la cea cu Trevizes pe mine m-a enervat dawson (desi el susitne ca n-ar fi abvut nici un amestec) cu figura pe care i-a facaut-o cu muzica, mai ales ca trevi venise pregatit, din cate am inteles, cu muzica, daca ar fi fost lasat sa o puna (nu a fost lasat)… in fine, eu cred ca te consumi prea mult cauatand sa descoperi faradelegi rapidiste oriunde, oricum, din partea fostilor si actualilor rapidisti… viata e prea frumoasa, dar tu stii cel mai bine ce iti prieste…

  10. 10 RG
    Aprilie 25, 2012 la 12:47

    Pastele Blajinilor nu prea este admis de B.O.R. ? Dar eu tin minte ca la mine, in Moldova, cimitirele erau pline de romani, care aduceau cozonac si oua nu doar rosii, ci de toate culorile, vin de tara si pasca, si fiecare astepta sa vina preotul la fiecare mormant ca sa sfinteasca bucatele. Apoi erau oferite copiilor si celor necajiti, urmate bineinteles de Bogda proste!, sa fie pentru cei de pe lumea cealalta.

  11. 11 RG
    Aprilie 25, 2012 la 12:51

    Iar inainte de Paste, toti romanii veneau sa curete mormintele, sa le infrumuseteze, unii plantau cate un pom langa (in functie de ce pom avea mai falnic in curte cel care se duse) …

  12. 12 Sam Murray
    Aprilie 25, 2012 la 13:38

    N-ai pierdut mai nimic, Nic. Pe Grivas îl cunoști suficient ca să știi la ce să te aștepți. Nici el nu e cioară. Mai degrabă papagal. Deși unii ar zice că e doar vopsit…

  13. 13 Sam Murray
    Aprilie 25, 2012 la 13:50

    Acu` știi și tu cum e cu sărbătorile… Uni le respectă într-un fel, alții în mod diferit, alții deloc. Cum eu nu-s prea dus la biserică, mai citesc pe ici, pe colo, despre obiceiuri, să nu mă fac de râs. Așa am găsit ceva despre Paștele Blajinilor, pe site-ul crestinortodox.ro:
    Pastele Blajinilor este o traditie netipiconala

    In unele zone ale tarii, preotii sunt chemati sa savarseasca in lunea dupa duminica Tomei o slujba pentru sufletele celor raposati. Exista credinta ca prin aceasta slujba sufletele celor trecuti in lumea vesniciei vor fi partase fericirii fara sfarsit. Avand in vedere ca in nicio carte de cult, tiparita cu binecuvantarea Sfantului Sinod, nu se afla tipicul specific acestei slujbe, ea este de multe ori improvizata.

    De vreme ce Biserica nu are pentru aceasta zi o anumita randuiala, trebuie sa respingem acest obicei.
    Oricum ar fi, mi-e greu să accept chiolhane corsicane printre morminte…

  14. Aprilie 25, 2012 la 13:54

    Nic, emisiunea cu Trev la TS s-a petrecut de multisor, asa ca nu mai tin minte toate detaliile. Erau, oricum, un soi de probe cu public acele transmisiuni. In cazul de care vorbesti, a fost vorba de o gluma – nu ne-am gandit macar o clipa, nici eu, nici Bogdan, ca s-ar putea supara cineva in asa hal. Am facut acelasi tip de poante si in cazul altor echipe, inclusiv Steaua si Dinamo. Singurul care s-a suparat a fost un rapidist. Cat despre muzica adusa de el, probabil a fost vorba de ceva de natura tehnic-organizatorica, nicidecum de rea-vointa, pentru ca eu, unul, nu aveam nimic impotriva materialelor aduse de invitati. Insa, repet: totul s-a petrecut de multa vreme si a fost un simplu episod din foarte multe, chiar nu retin sa-i fi interzis eu lui Trev difuzarea unor piese. De fapt, la capitolul asta, nici nu prea ma bagam, eu eram ocupat cu alte treburi acolo.


Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

E echipa la care am crescut, am câştigat campionate şi am jucat finală Champions League. Pentru mine, asta este Steaua, care e acum din Liga 1. Nu s-a desfiinţat niciodată! Ce rost are să spunem că e altă echipa? A avut continuitate.” – Dan Petrescu

Comentarii recente

Dawson pe STĂPÂNUL
Keitel pe STĂPÂNUL
Ovidiu pe STĂPÂNUL
Keitel pe STĂPÂNUL
Sam Murray pe STĂPÂNUL

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


