19
Apr
12

O LACRIMĂ PENTRU PROFESOR



O veste tristă pe care am aflat-o abia acum. Dacă era vorba despre vreo pipiță care și-a făcut implant sau s-a combinat cu vreun columbean era plină media…

În Vinerea Mare a Săptămânii Patimilor ne-a părăsit un mare istoric. Deși născut în 1933, academicianul Florin Constantiniu nu s-a afirmat decât după Revoluție. Și asta spune ceva… Am căutat să aflu despre creația sa de până în decembrie 1989 și nu am găsit decât titlul unei cărți publicate în 1985, despre Constantin Mavrocordat. Undeva am găsit că ar fi fost distins cu premiul Academiei în 1972. Date vagi, care n-ar fi anunțat apariția, în 1997, a celei mai cunoscute cărți ale sale: ”O istorie sinceră a poporuli român”.

După istoria patriotardă a perioadei comuniste, tributară propagandei care decretase că noi am fost cei mai cei mai (buni, cinstiți, isteți, viteji…), mereu năpădiți de vrăjmașii ce profitau de ospitalitatea și onestitatea acestui popor. Acestei versiuni festiviste i se opune o istorie dezbrăcată de clișeele mistificatoare, care ne arată cu tristețe adevărata față a miturilor noastre naționale. Fără excesele demolatoare ale altor istorici de școală nouă, Florin Constantiniu are curajul de a afirma, de exemplu, că Nicolae Titulescu ajunsese ”un megaloman setos de glorie” sau că marele nostru poet Octavian Goga ”se credea și se voia  un `Duce`  sau `Führer` român”.

Nici edulcorata imagine post-decembristă a îmbelșugatei Românii capitaliste nu rezistă analizei profesorului. Un scurt citat din jurnalul intim al lui Grigore Gafencu ar fi valabil și azi: „sentimentul de ruşine care m-a cotropit cînd, după asfaltul şoselelor europene, ajunsesem în gropile şi şanţurile şoselelor noastre naţionale. (…) Cîte gropi, cîte şanţuri prăfuite şi înglodate mai are şi biata noastră conştiinţă naţională. Cîte moravuri din alte vremi, ce educaţie neisprăvită, ce lipsă desăvîrşită de simţ al dreptăţii şi al demnităţii individuale” Democrația ante-belică, după care suspină atâția, a fost mereu ”firavă și precară”, iar hăul dintre guvernați și guvernanți nu e de azi. Satul era ținut în sărăcie și ignoranță, lenea și închistarea domneau în administrație. Caracteristice erau și sunt ”chiulul, şmecheria, învîrteala, favoritismul, nepotismul, furtul”. Dacă Bismarck considera că ”Românii nu sunt o naţiune, ci o profesie”, disprețuind orientalismul moștenit în urma îndelungatului concubinaj cu otomanii, Hrușciov, leaderul marelui pretin de la Răsărit nu se sfia să afirme: ”Românii un sunt o națiune, ci o curvă”. Scrierea nu e seacă, ternă, ci capătă culoare. PCR-ul antebelic era un ”partid scheletic”, iar caracterizarea lui Ceaușescu e de colecție: ”un Ion al Glanetaşului în politică”…

Despre cartea sa, Florin Constantiniu afirma cu vorba sa inconfundabilă, lipsită de agresivitatea care a acaparat micile ecrane, dar apăsată și limpede:” În atâtea cazuri, păcatele de azi sunt păcatele de ieri, repetate, agravate, tocmai pentru că au fost ascunse, iar istoricii, de teamă că li se va reproșa lipsa de patriotism, au preferat să tacă.”

Un îndemn al profesorului de a ne privi cu ochi critic istoria, pentru a nu-i repeta greșelile. Și un altul, ca un testament, adresat clasei politice, a cărei cea mai sfântă datorie ”este să readucă Basarabia în frontierele românești… Ca istoric, sunt absolut sigur că, mai devreme sau mai târziu, legitimitatea istorică a României Mari, în frontierele ei de la sfârșitul lui 1918, va triumfa.

Pe Florin Constantiniu l-am întâlnit o singură dată, absolut întâmplător, pe când trecea pe stradă. L-am oprit emoționat și i-am mulțumit pentru cele scrise, pentru aparițiile la TV și am îndrăznit să-i cer să-i strâng mâna. A acceptat timid, jenat, poate neobișnuit să fie recunoscut și salutat. Nu era o vedetă, Era doar un om modest, simplu, dar cu o minte sclipitoare…

Dumnezeu să-l odihnească în pace!

P.S.

27 Responses to “O LACRIMĂ PENTRU PROFESOR”


  1. 1 Lucky
    Aprilie 19, 2012 la 15:45

    Dumnezeu să-l odihnească. Chiar a fost un om deosebit.

    Dar nu rămâne ca „Profesor”, adică dascăl, a fost în mult mai mare măsură un cercetător. Practic, valenţa didactică şi-a exprimat-o la graniţa dintre pensionare şi viaţa activă. Dar e adevărat că avea talent oratoric. Din păcate, în ultimii ani a fost foarte bolnav, trecerea dincolo a venit ca o izbăvire.

    Nu s-a afirmat după Revoluţie, decât la nivel larg, dar, odată aia e vârsta la care un istoric este la maturitate, pe la 60 de ani, şi a doua oară era oricum foarte apreciat în cercurile ştiinţifice, deci, ce afirmare. Ce vedete ale istoriografiei, în afară de dinozauri gen Pascu, Ştefănescu sau Iaşi existau în conştiinţă publică? Până în 89 a lucrat în cadrul Institului Nicolae Iorga, cercetător grad I, studii în volume colective, vreo 6-7 monografii şi contribuţii la volumele editate de Academie.

    Academician a fost promovat din pepiniera favorită, din Institut, odată cu Berindei şi Papacostea. Faţă de alţii, el chiar a meritat. Am rămas sub impresia unui articol foarte interesant, citit pe când eram student, ceva gen „Comunismul mi-a dat mie o casă, capitalismul nu i-a dat fiului meu o casă”, titlul e înşelător, dar conţinutul exprimă chirurgical nişte consideraţii fabuloase despre cine suntem.

  2. Aprilie 19, 2012 la 16:21

    Dumnezeu sa-l odihneasca!

  3. 3 Sebastian
    Aprilie 19, 2012 la 19:07

    am facut un screenshot. intru pe site-ul subpodar si ce-mi vad ochii? articolul din capul paginii e semnat andrei sava! 😀

    toshiro, acum sa vezi inflatie de rapidei pe aici …

  4. 4 Sam Murray
    Aprilie 19, 2012 la 21:49

    Nu-ți face probleme, mai mișună unii p-acilea… Cât despre articolul respectiv, n-o să-l citească mulți – vorbește despre lucruri care lor le sunt străine. E o jalnică încercare, probabil a lui Haltona, de a arăta că am omagiat un simpatizant legionar. De-aia ”prezentarea” menționează o declarație a lui Florin Constantiniu: „am imbracat camasa verde la sapte ani”. N-am chef acum să explic ce-a fost cu declarația respectivă și nici să mă mir de faptul că site-ul analfabet publică ”articolul aparut pe site-ul lui Toshiro. Este un site `dusman`”. Dar sper că, dacă tot mi-am găsit fani pe-acolo, să reia și câte ceva din cele scrise de mine despre cel dintâi club comunist…

  5. Aprilie 20, 2012 la 00:22

    Vaaai, Dumnezeu sa-l ierte!

    Nu am citit „O istorie sincera…”, dar am parcurs (destul de sumar, recunosc, din lipsa de timp), alte lucrari de-ale Dumnealui, care inca ma asteapta in biblioteca…

    O noua pierdere de proportii a culturii romane, care a trecut neobservata. Bine ca se tot discuta despre Emanuel Valeriu…

  6. Aprilie 20, 2012 la 04:42

    Uite cum ne mintim pe noi insine…

    Scuze, cred ca i-ar fi placut domnului profesor. 😉

  7. 8 Priapus
    Aprilie 20, 2012 la 05:39

    Am intrat si io pe site-ul fezerist…Titlul dat de ei: „Um om…” Nu, nu e greseala mea… 🙂 Priceless…Mai faceti un screenshot, pana nu-l editeaza…

  8. 9 Sam Murray
    Aprilie 20, 2012 la 08:37

    Mda, onoarea pe care mi-o face fzr-ul publicând acest articol, chiar dacă e de pe un ”site dușman”, m-a impresionat până la lacrimi… Și, da, Priapus are dreptate: merită păstrată această prezentare… Cine știe, poate de-acu-ncolo o să vedem că stâlpul locantei corsicane se va semna FC Altoma… 😉

  9. 10 pokerface
    Aprilie 20, 2012 la 09:48

    Da, vestea a trecut neobservata, ca deh, el nu canta manele, nu are BMW, nu e insurat cu una cu cracii pana la gat.
    Acum despre morti numai de bine, insa pe finalul carierei devenise cam prea de dreapta pentru gusturile mele. Cat despre treaba legata de camasa verde, e doar o afirmatie care nu trebuie scoasa din contextul interviului luat de Roncea (se gaseste pe youtube pentru cine e curios).

  10. 11 jeromelebanner
    Aprilie 20, 2012 la 10:08

    Daca ii cititi cartile sau l-ati auzit vorbind, va dati seama ca omul citise foarte mult din literatura romana, facand multe paralele intre episoade istorice si romane, in special din ”Ion” si ”Rascoala”.

    Dumnezeu sa-l ierte!

  11. 12 Sam Murray
    Aprilie 20, 2012 la 10:46

    Pokerface, Roncea e binecunoscut pentru puseurile nationalist-legionaroide, așa că un istoric ai cărui părinți fuseseră cununați de A.C.Cuza și, bineînțeles, fuseseră atrași de fanfaronada vremii, era o pleașcă pe care n-o putea scăpa. Iar a scoate din context e o metodă veche, care își are fanii ei… Oricum, e definitoriu pentru site-ul analfabet să alăture un citat ”tunat” unui articol cu care n-are nici în clin, nici în mânecă. Ce să mai zic despre prezența lui pe un ”site oficial” al unora în mintea cărora nu e decât un ”adversar pentru care, conform traditiei, nu avem decit o singura urare. Din suflet, pentru totdeauna…”. Asta cu legionarul de 7 ani e un fel de ”echipa noastră de la `923”…
    Bine că n-au pus citatul din Florin Constantiniu amintit de Lucky: ” “Comunismul mi-a dat mie o casă, capitalismul nu i-a dat fiului meu o casă”.

  12. 13 Nic
    Aprilie 20, 2012 la 10:54

    Academiicianul Florin Conastantinu a avut si sansa de a supravietui revolutitiei din decembrie 1989…de a publica in relativa libertatea.. altii nu au fost atat de norocosi. Un istoric considerat la un moment a dat promitator a fost Aurica Simoin, autorul unor carti f interesante in care practic demola teaoria oficiala a rolului conducator al PRC in august 1944… Ma refer lla ” „Preliminarii politico-diplomatice ale insurectiei din August 1944”.. Pt. cine este intersat sugerez si:

    http://www.art-emis.ro/cronica/cronica-literara/903-o-carte-care-n-a-avut-zile.html

    Aurica Simion a plecat din pacate mult prea devreme dintre noi, fara a avea sansa desfasurarii profesionale intr-o societate libera.

    Nu vreau sa diminuez meritele sau omagiile adresate academicianului Constantiniu,, este doaro referire la anumite aspecte ale istoriografiei romanesti din ultimele decenii.

  13. 14 Sam Murray
    Aprilie 20, 2012 la 10:56

    Jerome, când ai ajuns la aproape 80 de ani și ai buchisit toată viața, nu se poate să nu faci comparații și paralele între cele citite, văzute, trăite. Iar istoricii, în general, sunt patrioți, își iubesc poporul așa cum e el, cu bune și rele. Și e normal să pomenească de cele mai scrierile care au surprins cel mai bine firea românului…
    Mi-amintesc că, acum câțiva ani, cumpăram ”Curierul Național” pentru suplimentul său literar-artistic, unde Florin Constantiniu publica adesea. Am căutat pe net, nu s-a păstrat nimic. O să încerc la redacție, poate nu m-or fi uitat băieții…
    Și, cine știe, poate s-o gândi vreo televiziune să reia emisiunile acelea care ni l-au făcut cunoscut.

  14. 15 Sam Murray
    Aprilie 20, 2012 la 11:28

    Cartea asta o am… Am obținut-o printr-un noroc chior, de la un prieten care o avea în bibliotecă și care nu se atinsese de ea. Ce naiba, era o carte neinteresantă. Istorie… Fleacuri…
    Pentru anul 1979, o astfel de abordare a evenimentelor de la 23 August nu putea să se termine altfel decât prin interzicerea și distrugerea cărții… ”Blasfemia” era că autorul îndrăznise să scrie altceva decât prezenta teza oficială. Așa au fost menționate acolo memoriile adresate Mareșalului de către Maniu și Brătianu, prin care i se cerea să înceteze războiul împotriva URSS. Ba, dacă țin bine minte, se vorbea și de un necunoscut pe nume Corneliu Coposu, ceea ce ar fi putut lăsa impresia că nu comuniștii ar fi înfăptuit Actul de la 23 August. Rectificarea istoriei oficiale era un fel de crimă de lez-majesté…

  15. Aprilie 20, 2012 la 11:38

    @poker
    Tu ai o problema cu legionarii?

  16. 17 Lucky
    Aprilie 20, 2012 la 21:17

    În „Formula As” de ieri, 19, a apărut un interviu f.f. bun, de o pagină, luat de Ion Longin Popescu, în decembrie 2010. E printre ultimele, merită cumpărată revista, sigur se mai găseşte.

  17. 18 Mihai
    Aprilie 21, 2012 la 17:04

    Nu vad care e problema ca Florin Constantiniu a imbracat camasa verde la o varsta asa de frageda. Trecand de gestul in sine, trebuie sa recunosc ca intr-un fel nu ma surprinde avand in vedere formatia marelui istoric, ca om. Multe din afirmatiile sale despre Titulescu, perioada interbelica in general, democratie, se potrivesc de ceea ce gandeau legionarii, atunci. De altfel, nu mi s-a parut ca a „infierat” legionarismul, niciodata.

    Trebuie sa trecem odata peste prejudecatile induse de altii cu privire la acest subiect. A fost o stare de spirit a acelor ani, care a inglobat multe lucruri pozitive, ce tin de natura poporului roman, dar si cateva negative. Faptul ca Fl.Constantiniu a fost aproape de acele parti pozitive este si unul din motivele, care cred eu, l-au facut si-un istoric asa de apreciat. A iesit „din cutie”, cum e la moda azi sa spui.

    Personal, nu cred ca a fost un istoric perfect, dar a fost cel mai aproape de viziunea mea. Si e prea complicat aici de ce. Dar faptul ca Fl. Constatiniu a avut o formare nationalista( si nu e nimic rau sau extremist in asta, asa cum incearca unii sa acrediteze) este o realitate. Si cred ca a fost acel nationalism curat, pe care ar trebui sa ni-l dorim si sa-l practicam, acel nationalism de care vorbea A.D. Xenopol.

    Dumnezeu sa-l odihneasca!

  18. 19 Sam Murray
    Aprilie 21, 2012 la 20:40

    Mihai ( 😉 ), poate n-am fost prea clar… Nu e nicio problemă că Florin Constantiniu a îmbrăcat cămașa verde la 7 ani. Problema apare când cineva se folosește de acest episod într-un mod absolut aiurea. Și părerea mea despre legionari e apropiată de a ta – sunt capabil să separ aspectele pozitive de cele negative. Cu siguranță că Florin Constantiniu a fost un naționalist sincer, echilibrat, deloc exaltat. De aceea, viziunea sa asupra unor personalități sau evenimente din trecutul nostru nu știu dacă ar fi fost pe placul legionarilor…
    Oricum, nu legionarii au fost preocuparea sa. Mai ales în ultima vreme, istoricul vorbea mereu cu amărăciune de oamenii politici ai ultimelor două decenii, vinovații situației în care suntem azi. Ceea ce mi se pare mult mai important.

  19. 20 Sam Murray
    Aprilie 22, 2012 la 08:31

    Haulio, Haltono, îl supărași pe maistru` Castravete…

    Cornichonu` e oripilat să vadă pe prima pagină un articol semnat de ”jidanul ala stelist de Toshiro care are numai cuvinte de „lauda” la adresa noastra!”, drept care izbucnește: ” Administatore, esti sanatos la cap???
    Ca să-i demonstreze că n-a trădat înaltele idealuri vișinii și afumate, hadministratorul grant_rapid îl liniștește ” Andrei Sava sau black aka Toshiro. Unul si acelasi care isi inghite frustrarea pe forumul nostru. L-am ghicit de acum cateva saptamani, insa il las in plata sa, sa fiarba in suc propriu.” Bre, stați nițel… ”il las in plata sa”? Cum adică, ăsta mă consideră… Dumnezeu?!? Da` tot mă supără… ”black”? Cum adică, hadministratore, să confunzi matale un jidan, o oaie, un spurcat cu un brav reprezentant al hoardei corsicane? ”black”, ai? `Ți-ar ochiu` ăla ajer să-ți fie…

    Celălat maistru`, Haltona în persoană, coboară de la înălțimea amvonului său pentru a face atât de necesarele precizări: ” …cred ca am precizat in preambul ca articolul este scris de Apis (asa il alint eu de multa vreme). Asa ca stiu precis cine este si la ce-i sta capul. …Singurul articol care a corespuns nevoilor si puterilor site-ului nostru era cel semnat de Apis. Mai mult, mi-a placut cum l-a structurat. Mai exista, desigur, posibilitatea sa scriu eu un articol. ” Da, bre, da` asta pare să fi fost peste puterile Haltonei, sau, mai știi, sub demnitatea lui, așa că a ales ”varianta de a promova si lauda munca altuia,… mult mai comoda. ” Cu siguranță… Și, ca să vadă tot corsicanu` cu ce cremenal are de a face, stâlpului cârciumii giuleștene face o dezvăluire în direct, la o oră de maximă audiență: ” Mie personal mi-a spus ca ar vrea sa ma impuste.” Însă blândul cronicar al marelui Rapid e mărinimos: ”Articolul dedicat profesorului Constantiniu este insa la obiect iar eu n-am vreme sa ma impiedic de frustrarile si obsesiile lui. A scris un articol bun iar eu am recunoscut asta.” Și, întru domolirea mâniei Castravetelui și a altora ca el, pastorul credinței alb-vișinii și al Domnului Șumpanzică cujetă: ”Nu inseamna ca il iau in brate si il pup, nici ca voi avea mai multa simpatie pentru avortonul la care se inchina el.

    Ei, da` putea să lipsească taman purtătoru` atât de corsicanului nume Luigi? Să vedeți ce-i bate obrazu` gurului: ”din miile de articole laudative la adresa domnului profesor Constantiniu,tu l ai gasit sa l pui pe fzr pe ala al distrusului infect obsedat de noi. nu serios acum,tu ti bati joc de noi? …eu unu nu am puterea sa ling unde am scuipat.vreodata.vad ca tu te adaptezi repede.e bine asa. shhhhtttt……nu mi raspunde,nu ma intereseaza parerea ta,ti am vazut argumentele catre castravete mai sus.in fata mea nu tin. e tare ca tu erai ala care ii ponegrea pe aia care se duceau cu cainii si spurcatii la mitinguri.tu erai ala care latra cu spume impotriva lor. ca rapidistii nu se aliaza cu ei ca etc etc. acum vad ca ne oferi mostre din talentul literar al lui andrei sava… stii ceva?nu intereseaza pe nimeni.cine e interesat de subiect cauta se documenteaza,se intereseaza din mai multe surse etc.urmareste subiectul si se updateaza. ….sa vad acel articol acolo semnat de soparla aia libidinoasa plina de ura e ca o flegma pe obrazul meu.
    … sunt convins ca idiotu` isi rade in barba urmarindu ne,… am un respect deosebit pentru tine,dar e necesar ca cineva sa ti dea una dupa ceafa sa te trezesti.asa ceva nu se face
    .” Și o mărturisire hemoționantă: ” Apropo Adriane,tu ai scris sute de articole superbe,la unele am pisat ochii,la altele s-a zbarlit pielea pe mine,” Și, ei, bine ”n am vazut niciunu` pe fcghena.ro.” Ce pierdere… Lari, ia măsuri!
    Da` să vedeți ce gechicen e Luigi: ” cu prima ocazie cand il prind ii rup capu` si ii flegmez in gat dupa care il degajez cu un spit bine plasat.” Haulio, dom` Luigi, sper că nu la mine te-ai referit, că m-ascund în beci și nu mai ies pân` la adânci bătrâneți, când poate ți-o mai trece… Vezi și ce zice nenea doftoru`, poate nu iei pastilele care trebuie…
    Și-acu` ascultați comanda la mine: ”Batistele la vedere! Urmează un comunicat important pentru țară…” Pastoru` Haltona dixit: ” …Pe marginea gropii unui mare roman, in Saptamina Luminata, am considerat de cuviinta sa nu scuip pe florile unui altui roman. Asa mi-a dictat inima mea de crestin ortodox. Ca in Saptamina Luminata sa fac un gest care sa-l umple de respect pina si pe Corneliu Zelea Codreanu. Credinta ortodoxa ne cere smerenie si umilinta.. Parerea mea este ca am aratat cele de cuviinta la moartea profesorului Constantiniu. Am intors obrazul. Faptul ca de saptamina viitoare ne vom baga iarasi totul in clubul comunist nu schimba lucrurile, In Saptamina Mare a murit un mare roman. Apis a scris despre astaa, noi am preluat scrierea lui Apis. Atita tot. La marginea gropii nu dai cu pietre ci ijnclini capul. Asa este crestineste, asa ne invata Codreanu. Asta am facut noi.” Folosit batista? Șters nasu`? OK! Continuăm… Cu o pildă corsicană. De la Luigi… ” Nu mi l baga pe Capitan in fata,nu ma emotionezi.El nu era genul asta de om. Dar in fine,cedez eu.Desi parerea si convingerea mea este ca dintr un sarpe niciodata nu vei face un pudel.Sarpele nu are ca cauta la san,ci sub bocanc.Intotdeauna.” Ei, v-a plăcut ce sprințar a sărit de la Căpitan la șarpe, de la șarpe la pudel, de la sân la bocanc? E dracu` gol Luigi ăsta…
    Aceste spumoase intervenții apar la topicul ” Etapa a 27-a CS Mioven-Rapid 1-2”. ”Mioven” scrie acolo, ”Mioven” scriem și noi… Dar ele sunt depășite de comentariile pe marginea meciului cu lanterna. Priceless, cum ar zice Priapus. Că, deh, ”Suntem frați cu Timișoara”, nu? 😉

  20. 21 Mihai
    Aprilie 22, 2012 la 17:05

    @Tosh

    Subscriu.

  21. 22 Sebastian
    Aprilie 22, 2012 la 20:26

    ce misto cum se cearta tiganii 🙂

  22. 23 Priapus
    Aprilie 23, 2012 la 00:41

    Ce faini is astia tati care-ti dau palme peste ceafa, spituri in cur si dupa aia-ti rup capu’ ( virtual, of course)…pan’ cand dai nas in nas cu ei…S’atunci nu mai is asa voinici, le trece subit… 🙂

  23. 24 Priapus
    Aprilie 23, 2012 la 00:43

    Mioven e in hamericaneste, mancatas…. 🙂

  24. 25 Nic
    Aprilie 23, 2012 la 08:25

    Priapuis a postat:

    Ce faini is astia tati care-ti dau palme peste ceafa, spituri in cur si dupa aia-ti rup capu’ ( virtual, of course)…pan’ cand dai nas in nas cu ei…S’atunci nu mai is asa voinici, le trece subit… ”

    asa e… Am cunsocut cativa asemnea indivizi, inclusiv stelisti cu gura mare, unul dintre ei dupa ce n-a rezistat in America s-a intors la caldurica, de unde intr-o vreme baga strambe, intrigi si minciunele..

    Exista destui „internauti” fiorosi, foarte mielusie in viata reala…Poate ca prin iesirile din spatiul virtual is mai domolesc si ei framantarile interioare…

    Apropos, de baietii de pe fcsteaua, Filip si alti suporteri, ce se mai aude? V-ati impacat, Sam Murray, sau tot certati sunteti? 😉

  25. 26 Casillas
    Aprilie 23, 2012 la 16:23

    LOOOOOL, i-auzi, Priapus, cum iti spune asta, „Priapuis” 🙂 Trebuie sa fie frig rau in America pt „grasan” (Sebastian dixit :)) din moment ce e hiperactiv pe blogul unui stelist. E drept ca numai dupa victorii galactice ca cea de la Mioven :), dupa cele 3 infrangeri la rand, nu mai iesea din gaura.

  26. 27 Rizus
    Aprilie 23, 2012 la 22:35

    N-am intervenit niciodata cu un comentariu pe acest blog. L-am cunoscut personal (destul de bine) pe istoricul Florin Constantiniu. Toata viata lui s-a considerat un om de stanga. Tampeniile lui Roncea cu simpatiile politice de la 7 ani (!) nici nu merita sa le comentati.


Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba

Comentarii recente

Dawson pe LA FAMIGLIA
Красная Армия pe LA FAMIGLIA
Sam Murray pe LA FAMIGLIA
xray pe LA FAMIGLIA
Sam Murray pe LA TREABĂ!

