31
Aug
08

‘MIRICANII SI POVESTICILE…


 

  M-am întrebat adesea ce drac’ le-o plăcea şi când s-or plictisi americanii de filmele astea cu tot felul de chestii care de care mai fantastice, mai misterioase, mai spectaculoase. Ce dialog, ce fir al acţiunii? Important e să-i laşi pe toţi bouche bée (adicătelea open-mouthed, cum ar zice ‘miricanii) când sare „băiatu’” de la ‘jde mii de metri şi aterizează pe calcâie, mai ceva ca Drăgulescu, gata să le mai ardă o scatoalcă dujmanilor… Să arăţi ca poporu’ american frate şi pretin e de neoprit – prin foc, prin şpăngi, prin mii de baionete. Asta în versiunea soft, că dacă-i rost de ceva urâţenii care preferă sângele bourbon-ului, sau o ciozvârtă de pământean, în loc de hamburger, atunci se schimba calimera. Maaaamaaaa, şi ce mai umblam la FX-uri atunci…

Aşa şi „Wanted”. Acţiune cât cuprinde, dar m-am abţinut cu greu sa nu trec pe alt film. Am fost băiat gigea, l-am văzut pân’ la cap, încântat că i-am ghicit „twist”-u’ din final…

Revenind la americani, eu cred că totul li se trage de la faptul ca n-au folclor, n-au basme, n-au zmei şi feţi frumoşi. Drept care adaptează. Americanizează. Iar spectatorul, obişnuit de mic cu entertainment-ul, cu show-ul, cu sclipiciuri de cheerleaders în extaz, umple sălile şi… buzunarele realizatorilor.

Surpriza, de data asta, a fost şpiţul globalizării vârât în deschizătura uşii. Ne-am obişnuit cu filme americane trase în batrâna Europă, cu vedete estice pe rol de umplutură (cu mici excepţii), dar e mai rar să vezi un film cu Morgan Freeman, Angelina Jolie şi Terence Stamp regizat de… un kazah stabilit în Rusia: Timur Bekmambetov. Asta ca să-i chinuie pe yankei şi cu exerciţii lingvistice: zi-i repede – Bekmambetov!

Am căutat şi eu să văd cine-i omu’ de a reuşit aşa o performanţă. Ca să aflu că a făcut două filme despre aventura afgană a armatelor frăţeşti ale vecinului de la Răsărit, doua-trei „horror”-uri (astea i-or fi atras pe imperialişti..), dar şi o continuare la un film care mi-a plăcut mult la vremea lui – „Ironia sorţii”. Aud că rolul principal i-a fost oferit Millei Jovovich, care a strâmbat din nas la scenariu. Ei, acu’ juca ea în „Wanted”… Oricum, am pus filmul pe listă şi o să încerc să-l găsesc. Chiar sunt curios cum arată Barbara Brylska după 33 de ani…

Succesu-i frate cu kazahu’, se pare, căci Timur tocmai lucrează la a treia serie a trilogiei cu bampirii care sug sângele poporului. Şi, cum măreaţa Uniune Sovietică nu mai e ce-o fo’ odat’,  banii nu prea prisosesc, iar sugativele sangvinare sunt la mare preţ peste ocean, FOX va co-finanţa proiectul, iar filmul va fi vorbit in amerikanski angliiski… Pentru cine-o vrea să vadă şi s-audă. Eu am ceva mai bun de făcut…

Da’, dacă tot m-am sacrificat, tre’ să vă zic ca tot mi-a placut de Morgan Freeman. Cred ca l-aş urmări şi dacă ar citi cartea de telefon…

0 Responses to “‘MIRICANII SI POVESTICILE…”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

FCSB

”Gigi Becali a continuat activitatea cu echipa asta. El n-a preluat FCSB, a preluat Steaua” – Ilie Dumitrescu

Urmează..

AL 27-LEA, DESIGUR...

STEAUA, ROMANIA`S BRIGHT STAR

http://www.fifa.com/classicfootball/clubs/club=1914834

Ce fu, lună de lună

Despre ce-i vorba


